var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=97257;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("97257","0","הכיצד","01/01/22 20:34","כח טבת","תשפ"ב","20:34","עלי","קובעת המשנה
זֶה הַכְּלָל דָּבָר שֶׁמִּצְוָתוֹ בַּיּוֹם כָּשֵׁר כׇּל הַיּוֹם דָּבָר שֶׁמִּצְוָתוֹ בַּלַּיְלָה כָּשֵׁר כׇּל הַלַּיְלָה
והרי הטבת הנרות מצוותה דווקא ורק ביום ובכל זאת אינה כשרה כל היום, אלא הטבת הבקר דווקא בבקר ( ולפני הנץ החמה ) והטבת בין הערבים מצוותה דווקא ורק בין הערבים ?","209","","852","True","True","False","","354","87.71.42.185","0","0","מגילה|כ ע"א",""),new Message("97259","97257","כך בדיוק מעיר הריטב"א","01/01/22 21:56","כח טבת","תשפ"ב","21:56","אבי גרינבלט","כדוגמא נוספת , קרבן תמיד של שחר ושל בין הערביים ובודאי שלא ניתן לשנות.","539","","852","True","True","False","","79","176.228.172.27","0","97257","מגילה|כ ע"א",""),new Message("97284","97257","אולי","03/01/22 09:00","א שבט","תשפ"ב","09:00","שלומי","דבר שכתוב שם ביום אז זה כל היום ודבר שכתוב בלילה אז זה כל הלילה. חוץ מהטבת הנרות וכדמ שהתורה ציינה שם בבוקר ולא כתבה ביום שאז זמנה רק בבוקר","49190","","850","True","True","False","","34","","0","97257","מגילה|כ ע"א",""),new Message("97276","97259","תשובה לתמיד ונרות, ושאלה על נש"כ ונותר","02/01/22 22:41","כט טבת","תשפ"ב","22:41","איתן","בשני אלו, הקרבן התמיד שבחוץ, וקטורת והנרות שבפנים, אמרה התורה זמן בפירוש
בתמיד
אֶת-הַכֶּבֶשׂ הָֽאֶחָד תַּֽעֲשֶׂה בַבֹּקֶר וְאֵת הַכֶּבֶשׂ הַשֵּׁנִי תַּֽעֲשֶׂה בֵּין הָֽעַרְבָּֽיִם:
קטורת ונרות
וְהִקְטִיר עָלָיו אַֽהֲרֹן קְטֹרֶת סַמִּים בַּבֹּקֶר בַּבֹּקֶר בְּהֵֽיטִיבוֹ אֶת-הַנֵּרֹת יַקְטִירֶֽנָּה: וּבְהַֽעֲלֹת אַֽהֲרֹן אֶת-הַנֵּרֹת בֵּין הָֽעַרְבַּיִם יַקְטִירֶנָּה קְטֹרֶת תָּמִיד לִפְנֵי ה' לְדֹרֹֽתֵיכֶֽם:
ואילו המשנה דיברה על כל המצוות האחרות, שכתוב בהן יום, ובחלקן לא כתוב בהן אלא נלמד, ועליהן חידשה ששמצנם ביום וכל היום כשר.

אני התקשיתי, מה לגבי תפילין, נשיאת כפים, שריפת נותר, גם אלו זמנם דוקא ביום, מדוע המשנה לא ציינה אותם, מדוע הגמר לא התייחסה אליהם?
למשל לגבי תפילין היתה בסוף עירובין מחלוקת תנאים - היתה הגמרא יכולה לדייק ש"משנתנו לא כהאי תנא" כמו שאמרו לגבי אכילת פסח?","123","","851","True","True","False","","66","213.151.39.17","0","97257","מגילה|כ ע"א",""),new Message("97285","97276","אולי","03/01/22 09:03","א שבט","תשפ"ב","09:03","שלומי","לגבי תפילין כעיקרון צריך ללכת איתו כל היום רק חשש נקיות

לגבי נשיאות כפיים זה לא דומה לתקיעת שופר ולולב שזה חובת היום שיהיה אלא כשיש נשיאות כפיים זה ביום","49190","","850","True","True","False","","34","","0","97257","מגילה|כ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);