var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=97392;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("97392","0","למה מובא הדיון הארוך ?","08/01/22 20:11","ו שבט","תשפ"ב","20:11","עלי","דָּרַשׁ בַּר קַפָּרָא מַאי דִּכְתִיב וַיִּשְׂרֹף אֶת בֵּית ה' וְאֶת בֵּית הַמֶּלֶךְ וְאֵת כׇּל בָּתֵּי יְרוּשָׁלִַם וְאֶת כׇּל בֵּית גָּדוֹל שָׂרַף בָּאֵשׁ בֵּית ה' זֶה בֵּית הַמִּקְדָּשׁ בֵּית הַמֶּלֶךְ אֵלּוּ פַּלְטֵרִין שֶׁל מֶלֶךְ וְאֵת כׇּל בָּתֵּי יְרוּשָׁלִַם כְּמַשְׁמָעָן וְאֶת כׇּל בֵּית גָּדוֹל שָׂרַף בָּאֵשׁ רַבִּי יוֹחָנָן וְרַבִּי יְהוֹשֻׁעַ בֶּן לֵוִי חַד אָמַר מְקוֹם שֶׁמְּגַדְּלִין בּוֹ תּוֹרָה וְחַד אָמַר מְקוֹם שֶׁמְּגַדְּלִין בּוֹ תְּפִלָּה
מַאן דְּאָמַר תּוֹרָה דִּכְתִיב ה' חָפֵץ לְמַעַן צִדְקוֹ יַגְדִּיל תּוֹרָה וְיַאְדִּיר וּמַאן דְּאָמַר תְּפִלָּה דִּכְתִיב סַפְּרָה נָּא הַגְּדוֹלוֹת אֲשֶׁר עָשָׂה אֱלִישָׁע וֶאֱלִישָׁע דַּעֲבַד בְּרַחֲמֵי הוּא דַּעֲבַד
תִּסְתַּיֵּים דְּרַבִּי יְהוֹשֻׁעַ בֶּן לֵוִי הוּא דְּאָמַר מָקוֹם שֶׁמְּגַדְּלִין בּוֹ תּוֹרָה דְּאָמַר רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ בֶּן לֵוִי בֵּית הַכְּנֶסֶת מוּתָּר לַעֲשׂוֹתוֹ בֵּית הַמִּדְרָשׁ שְׁמַע מִינַּהּ

א. המחלוקת לגבי הסבר הפסוק היא רק בשאלת זיהויו של 'בית גדול'. למה הובאה כל הדרשה הקשורה לחורבן י-ם שאינה אלא הסבר הפשט הפשוט ולא דרשה ?
ב. מניין לאמוראים ש'בית גדול' נוגע לתורה או תפילה ולא לבתים גדולים פיזית או של אנשים חשובים או בניינים ציבוריים בכלל ?
ג. אם לספר לנו שנחלקו בשאלה מה חשוב ממה - תורה או תפילה, מדוע נזקקו דווקא לדרשת הפסוק הזה הרי מחלוקתם אינה תלויה במשמעות הפסוק ?
ד. רואים שלהגדיל וגדולות יכול להיות הן בתורה והן בתפילה, מניין המחשבה שהאחת חשובה מהשניה הרי שתיהן חשובות ?
בקיצור : מדוע מובא כל הדיון הארוך ובצורתו זו ?","209","","847","True","True","False","","304","87.71.42.185","0","0","מגילה|כז ע"א",""),new Message("97398","97392","תשובות:","08/01/22 21:22","ו שבט","תשפ"ב","21:22","בניה","א. כך דרכה של הגמרא, להביא ברייתות שלמות ודרשות שלמות גם אם נזקקים לחלקם. (ראה רש"י סוטה לה. : וכיון שעלה כו'. סיפא דברייתא דלעיל היא אלא איידי דתנא בה "ומכאן אתה מחשב לאשכול" נקט לה לפרשת מרגלים הכא:)

ב. אם היו אלה בניינים גדולים פיזית אז מה החידוש, הם כלולים ב"ואת כל בתי ירושלים".

ג. מחלוקתם העקרונית מתבטאת בפירוש הפסוק ועליו נאמרה; ישנם בש"ס הרבה מחלוקות עקרונית שמובאות על דוגמה ספציפית.
בנוסף אפשר לומר, שעל השאלה "תורה או תפילה" אין תשובה חד משמעית, שהרי כל אדם נמשך לאחד מאלו לפי נשמתו ואין כאן דבר החשוב מחבירו. ולכן כדי לברר שאלה כזו יש להיתלות במשהו "גשמי", מעשי- קדושת בית הכנסת ובית המדרש, דרכם ניתן לברר את השאלה באופן בו יהיה ניתן לתת תשובה. ואת התשובה הזו מוצאים האמוראים בפסוק, העוסק בקדושה הזו.

ד. מכיוון שבמשנה הובא סדר החשיבות שבו תנ"ך, חומשין וס"ת עומדים מעל קדושת בית הכנסת, בוודאי שיש סדר עדיפות בין התורה לתפילה. ואז עולה מאליה השאלה העמוקה הזו: מה חשוב יותר, תפילה או תורה?

בקיצור: מתוך העיסוק במשנה בקדושת ביכנ"ס וס"ת, באנו לשאלת ה"תורה או תפילה" המתבטאת בבית הכנסת ובית המדרש.","1416","","847","True","True","False","","34","95.86.68.246","0","97392","מגילה|כז ע"א",""),new Message("97407","97398","תודה","08/01/22 23:12","ו שבט","תשפ"ב","23:12","עלי","","209","","847","False","True","False","","51","87.71.42.185","0","97392","מגילה|כז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);