var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=97669;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("97669","0","והיכא דאתרמי עבדינן???","23/01/22 10:04","כא שבט","תשפ"ב","10:04","shimonl","איך הגמרא קובעת שהבית נשלם באותו זמן, שבוע לפני סוכות?
מה עם הפסוק במ"א ו' ל"ח שכתוב:
וּבַשָּׁנָה֩ הָאַחַ֨ת עֶשְׂרֵ֜ה בְּיֶ֣רַח בּ֗וּל ה֚וּא הַחֹ֣דֶשׁ הַשְּׁמִינִ֔י כָּלָ֣ה הַבַּ֔יִת לְכׇל־דְּבָרָ֖יו וּלְכׇל־מִשְׁפָּטָ֑ו וַיִּבְנֵ֖הוּ שֶׁ֥בַע שָׁנִֽים׃

כלומר, הבית הושלם בחודש מרחשון, וא"כ היתה כמעט שנה עד לחנוכתו!?

(שאלה מבני, ולא ידעתי לענות)","71","","828","True","True","False","","252","","0","0","מועד קטן|ט ע"א",""),new Message("97674","97669","ראה ילק"ש","23/01/22 12:35","כא שבט","תשפ"ב","12:35","אבי גרינבלט","ילקוט שמעוני
"משנעשה הבית בירח בול נעשה נעול י״ב חדש והיו הכל ממלמלים על שלמה לומר לא בנה של בת שבע הוא היאך הקב״ה משרה שכינתו לתוך מעשה ידיו והקב״ה חשב לערב שמחת בית המקדש בחדש שנולד בו אברהם, בירח האיתנים זה חדש תשרי ולמה קורא אותו ירח האיתנים שנולד בו אברהם שנאמר משכיל לאיתן האזרחי. וכיון שנפתח בחדש מועדות והקריב הקרבנות וירדה האש אמר הקב״ה עכשו נשלמה המלאכה שנאמר ותשלם כל המלאכה, ועל זה נאמר עמקו מחשבותיך. וכן אתה מוצא במלאכת המשכן, א״ר חנינא בכ״ה בכסליו נגמר מלאכת המשכן ועשה מקופל עד אחד בניסן, כמו שכתוב ביום הראשון באחד לכחדש תקים את משכן, והיו ישראל ממלמלין על משה לומר למה לא הוקם מיד שמא דופי אירע בו והקב״ה חשב לערב שמחת המשכן בחדש שנולד בו יצחק דכתיב לושי ועשי עוגות ואמרו לו שוב אשוב אליך, ומעתה הפסיד כסלו שנגמרה בו המלאכה אמר הקב״ה עלי לשלם, מה שלם לו הקב״ה חנוכת חשמונאי, וכן מרחשון עתיד הקב״ה לשלם לו".","539","","828","True","True","False","","142","176.228.48.92","0","97669","מועד קטן|ט ע"א",""),new Message("97692","97674","מה עוזר הילק"ש? הגמ' נשארת קשה","25/01/22 09:47","כג שבט","תשפ"ב","09:47","shimonl","תודה.

באמת מישהו סיפר לי על הילקוט הזה, אבל נשארתי מבולבל. נראה שזה רק מחזק את הקושיא על הגמרא.

הגמ' נראית נחושה בדעתהּ שאין אפשרות לדחות, לא את החנוכה מזמן גמר המלאכה, וגם לא לדחות את גמר העבודה כדי לתזמן את החנוכה. והנה בא הילקוט ואומר לא כך, אלא גומרים מתי שגומרים, ומחכים לעת רצון לחנוכת הבית.

מאד משמע לי מהסוגיא, שהגמרא סוברת (נגד פסוק?!) שבאמת נגמרה המלאכה סמוך לסוכות.","71","","826","True","True","False","","36","","0","97669","מועד קטן|ט ע"א",""),new Message("97693","97692","אכן חיזוק לקושיא","25/01/22 10:38","כג שבט","תשפ"ב","10:38","אבי גרינבלט","","539","","826","False","True","False","","53","176.228.48.92","0","97669","מועד קטן|ט ע"א",""),new Message("97694","97693","אולי","25/01/22 13:11","כג שבט","תשפ"ב","13:11","המכריע","ראשית. להלן מישהו בשם שלמון שואל מעצמו את אותה הקושיא. אולי אפשר לקשר.

לעצם הענין. אולי.
יש לומר שהבית היה "נעול". כלשון הילקוט. ננעל משמיא. פיזית. או בדרך רוחנית כלשהיא.
וידעו שעדיין אינו מוכן לחנוכתו.
ונפתח בז' תשרי, וידעו שעכשיו זה נחשב גמור ברגע זה. ועתה הזמן לחנוך ללא דיחוי.","199","","826","True","True","False","","130","164.138.113.85","0","97669","מועד קטן|ט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);