var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=98552;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","80"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","44"),new MostViewed("107145","הגהות הגר"א ב"מ סט","אוריאל שלמוני","07/05/24 10:56","605","41")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("98552","0","שבעה אני יודע - שבעה ירחי לידה למקוטעין.","21/04/22 11:13","כ ניסן","תשפ"ב","11:13","מרדכי דב זינגר","רק צריך לזכור שרוב נשים יולדות לתשעה...","807","","754","True","True","False","","341","213.151.52.59","0","0","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98553","98552","תתעדכן","21/04/22 12:11","כ ניסן","תשפ"ב","12:11","אור חדש","אין שום תיעוד ברפואה המודרנית (כלומר כזו הנסמכת על נתונים בדוקים של גיל העובר ולא על השערות של אמהות או בעלי אינטרסים לחפות על מעשי זנות) למציאות של 'תינוקות טורבו' שזמנם עיבורם 7 חודשים במקום 9

זו היתה השערה של רופאי קדם

ברור לנו כיום שההשערה היתה טעות","458","","754","True","True","False","","72","46.19.86.9","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98576","98552","כולנו יודעים","25/04/22 07:57","כד ניסן","תשפ"ב","07:57","אור חדש","שהטענה ש'יולדת לט לא יולדת למקוטעין' הינה טעות מפורסמת שאין שום אפשרות לכנותה אחרת מ'טעות הקדמונים'

לי אישית יש שני ילדים שללא שום ספק ופקפוק נולדו לפני השלמת החודש התשיעי לעיבורם אין שום אפשרות לטעון שהיו בני ז שהשתהו
אומנם היה ניתן לטעון שמקוטעין של ט זה ח אבל יכולה ללדת חי בתחילת ט וכמצוי מאד גם בימנו
אלא שאז נאלץ לומר שגם המקוטעין של של ז זה בחודש השישי להריון ולא בתחילת 7
ואילו הראיה בפסוק הינה דווקא על תחילת החודש השביעי וזה הנקרא שם מקוטעין דז","458","","750","True","True","False","","49","46.19.85.44","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98612","98552",""כבר תמהו על זה רבים שהחוש מכחיש זה"","25/04/22 22:09","כד ניסן","תשפ"ב","22:09","Almuaddib","שו"ע אבה"ע קנ"ו ד':

מי שמת והניח אשתו מעברת, אם הפילה, הרי זו תתיבם. ואם ילדה ויצא הולד חי לאויר העולם, אפלו מת בשעה שנולד, הרי אמו פטורה מהחליצה ומן היבום. אבל מדברי סופרים, עד שיודע בודאי שכלו לו חדשיו ונולד לתשעה חדשים גמורים.

הגה: יש אומרים דבזמן הזה אפלו לא נכנסה בחדש התשיעי רק יום אחד מלבד יום שנתעברה בו, הוי ולד קימא. ואף על גב דאמרינן בגמרא יולדת לתשעה אינה יולדת למקטעין, כבר תמהו על זה רבים שהחוש מכחיש זה, אלא שאנו צריכין לומר שעכשיו נשתנה הענין, וכן הוא בכמה דברים (ב"י בשם הרשב"ץ). מיהו, חדשי העבור כל אחד שלשים יום, ולא חשבינן להו כסדר השנים (כן משמע שם).
","107","","750","True","True","False","","50","87.70.44.136","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98556","98553","פסוק מפורש - ויהי לתקופות הימים","21/04/22 13:11","כ ניסן","תשפ"ב","13:11","מרדכי דב זינגר","ואם בפסח עסקינן... ובניסן נגאלו ויגאלו...

יולדת לתשעה - בעיתה
יולדת לשבעה - אחישנה
שנזכה לגאולה קרובה בב"א ואפילו אם יהיה למקוטעין.","807","","754","True","True","False","","76","95.86.91.71","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98557","98556","מה מפורש בפסוק?","21/04/22 13:24","כ ניסן","תשפ"ב","13:24","אור חדש","","458","","754","False","True","False","","59","46.19.86.9","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98558","98557","בבקשה","21/04/22 14:09","כ ניסן","תשפ"ב","14:09","מרדכי דב זינגר","אמר מר זוטרא....
אפילו למאן דאמר יולדת לט' אינה יולדת למקוטעין
............................ילדה לז' יולדת למקוטעין
שנאמר {שמואל א א-כ} ויהי לתקופות הימים
מיעוט תקופות ב'
מיעוט ימים ב'","807","","754","True","True","False","","64","95.86.91.71","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98559","98558","לדעתו","21/04/22 14:17","כ ניסן","תשפ"ב","14:17","אור חדש","מפורש בפסוק ששמואל נולד לפחות מ7 חודשים, כלומר זה המפורש בפסוק לדעתו

כעת מה הוא למד מכך, בהתאם לידע שלו שיש דבר כזה 'תינוקות טורבו שבישולם 7 חודשים בלבד':
כיוון שלא היה פג מוכרחים להעמיד אותו בהיותו 'בן 7', שהרי בני 9 הנולדים חודשים מוקדם מדי מתים בוודאות (הריהו כאבן)

אלא שגם זה לא נכון להבנתו בפסוק (שהיה בן 7 'רגיל') וממילא נאלץ לומר שנולד למקוטעין של 7
כלומר אם יש חלוקה בין בני 7 לבני 9 הרי שיותר מסתבר לומר שהקדמת לידה בתחילת שביעי אפשרית רק בהנחה שיש דבר כזה יולדת למקוטעין לבני שבע

אלא, מכיוון שפשוט לנו כעת שאין דבר כזה 'יולדת ל7' הרי שגם אם נקבל דרשתו שנולד בתחילת החודש השביעי לעיבורו אין זה מוכיח אלא רק שהיה נס גדול בלידתו שלמרות שנולד מוקדם מאד ביחס לעיבור תקין חי בכ"ז
ובוודאי שאין שום רמז אפילו רחוק בפסוק לחלוקה בין תינוקות רגילים לתינוקות טורבו","458","","754","True","True","False","","77","46.19.86.9","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98564","98558","אתה בוודאי מבין שאין שום הוכחה מהפסוק","24/04/22 13:39","כג ניסן","תשפ"ב","13:39","אביגדור","כשלעצמו.
והגמרא - היא כמובן פירשה לפי מה שהיה ידוע להם אז.
ומניין לקחו שהנולד לשמונה לא יחיה?

הנה אריסטו - בספרו תולדות בעלי החיים ספר 7 פרק 4:
In Egypt, and in some other places where the women are fruitful and
are wont to bear and bring forth many children without difficulty,
and where the children when born are capable of living even if they
be born subject to deformity, in these places the
eight-months' children
live and are brought up, but in Greece it is only a few of them that
survive while most perish. And this being the general experience,
when such a child does happen to survive the mother is apt to think
that it was not an eight months' child after all, but that she had
conceived at an earlier period without being aware of it.


והנה פליניוס הזקן בספרו תולדות הטבע ספר 7 פרק 5 (בחלק מההוצאות - 4):
It is a common thing in Egypt for children to be born even in the eighth month; and indeed in Italy also for such cases to live, contrary to the belief of old times.","571","","751","True","True","False","","76","164.138.115.126","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98572","98559","כאן עיינת ?","25/04/22 00:50","כד ניסן","תשפ"ב","00:50","מרדכי דב זינגר","יולדת לשבעה יולדת למקוטעין (נידה לח ב וש"נ). וראה בירושלמי נידה א ג; בראשית רבה כ יג - כל שהוא ב'הרבה' (רי"ב יום) הרי הוא ב'ארבה' (שהוא בר-קיימא).
שו"ת התשב"ץ ח"ב סי' קא-קב.
שו"ת מהר"ם מינץ סי' ו. וראה עוד בע' ילוד, בחלק המדעי.

לפני שאגיב...
אם תוכל למקד אותי בדברי הירושלמי המדובר.","807","","750","True","True","False","","65","213.151.62.63","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98567","98564","בוודאי שיש הוכחה מהפסוק!!!!","24/04/22 18:48","כג ניסן","תשפ"ב","18:48","אלף בית רשי","כל דרשה שחכמינו דרשו בפסוקים היא הוכחה "נקודה" .
כל הראשונים כולם כמעט בפירוש הפסוק ולא יכלה עוד הצפינו, גם כן מסבירים את עניין העיבור לשבעה.
אמנם ענין הפרשנות שהתבסס על הידע שהיה בידם אז, שסותר את הידע שיש בידינו היום אינו עניין לכאן כלל, ויש גם בספרות התורנית שמצאו מקום לדון בכך ולערער, אבל מעטים הם ממש ונער יספרם מול כל העושר התורני הדש וחוזר על עניין זה ומייחס אמיתות אבסולוטית לכל הנאמר בחז"ל, אבל כמדומני שמול לימוד מפסוק גם המעררים הגדולים לא יעזו לסתור דבריו, אלא יסתמו דבריהם בצ"ע
אלא שבימינו שהנגישות לידע כללי ותוכנות החיפוש בנט מעצימות את התמיהות לפעמים, האצבעות מדגדגות בקצותיהם ומוכרחים להעביר את התחושות מפעם לפעם למקלדת, שהם מתחלקים או בתמיהות בלבד או במסקנות שבאים בעקבותיהם שנעבעך חז"ל השתמשו בידע שבידיהם (מהגויים ה"חכמים" שבסביבתם) וטעו בקטן/בגדול/בענק, אוקי אני מצליח להירדם עם התמיהות הללו, מה גם שבעקבות אותם תוכנות מתגלים לצד ההפוך, רובדי קשר נסתרים בין הרבה ענינים שגורמים לנו להבין שעדיין לא הבננו כלום, בעוצמת התורה שבכתב ובע"פ, ובפרט בימים אלו שאנו אבלים על עוד 24 אלף תנאים בפונטציאל שהיו אמורים להעביר לנו את התילי תילין של הלכות שבכל קוץ ותג, ואולי בתגין וקוצין אלו מסתתרים היישובים לתמיהות דלעיל, (אה שכחתי יש מערערים גם על מספרים אלו של ה24 אלף וכו', ואכמ"ל).","278","","751","True","True","False","","96","96.20.220.141","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98573","98564","אז אתה רוצה שאאמין לאריסטו ולא לגמרא ?","25/04/22 00:51","כד ניסן","תשפ"ב","00:51","מרדכי דב זינגר","בפרט שלענ"ד אם אז הם שרדו... ברפואה של היום ודאי שהם שורדים","807","","750","True","True","False","","56","213.151.62.63","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98574","98564","...יורד כמעט לאפס אחרי שבוע 34 להריון.","25/04/22 01:22","כד ניסן","תשפ"ב","01:22","מרדכי דב זינגר","שיעור הסיבוכים האלו יורד משמעותית במקרה של לידה לאחר שבוע 32, ומלבד תסמונת המצוקה הנשימתית, שיעור יתר הסיבוכים יורד כמעט לאפס אחרי שבוע 34 להריון.

מקור","807","","750","True","True","False","","90","212.76.123.176","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98577","98564","רק עכשיו קראתי","25/04/22 09:27","כד ניסן","תשפ"ב","09:27","אור חדש","מה שהבאת מאריסטו
מעניין
זה בכלל לא מתאים לטזה של הגמרא בעניין חלוקה לתינוקות רגילים ותינוקות טורבו
אם חזל היו מודעים לדבריו הרי שאדרבה היה להם להשוות דינם למציאות מצרים הקרובה יותר לישראל באקלים ומרחק מליוון","458","","750","True","True","False","","69","77.139.145.160","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98568","98567","עד שאתה מקנא לכבודו של מר זוטרא, שים לב","24/04/22 19:13","כג ניסן","תשפ"ב","19:13","Almuaddib","שאתה חולק על אמוראי ארץ ישראל שבתלמוד הירושלמי.

מאחר והם לא קיבלו את הקביעה הנחרצת שלך, כי "כל דרשה שחכמינו דרשו בפסוקים היא הוכחה", משום שהם בכלל לא מסכימים לה, האינך חייב לארזי הלבנון בקשת סליחה ומחילה על שכך זלזלת בדבריהם?","107","","751","True","True","False","","58","87.70.44.136","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98580","98567","לא","25/04/22 09:47","כד ניסן","תשפ"ב","09:47","אביגדור","א. דרשה שחזל דרשו היא לא הוכחה למציאות. חזל דרשו מפסוק דרשה לגבי סירונית, כלומר בת ים. לא כולנו מקבלים זאת כהוכחה שיש או היה יצור כזה.
ב. "עד שבא בן זומא ודרש", "עד שבא רבי עקיבא ודרש", כלומר, היו דרשות מפסוקים שהתחדשו בתקופה מסוימת. ולא במסורת מסיני. אם הן התחדשו בתקופה מסוימת, בהנחה שלא מדובר בנביאים, אז המקור הוא דעתם וכו'.
ג. מכל מה שמוכר לי, מעשרות ראשונים ואחרונים שדנו בסוגיית המדע שבחזל, רובם הגדול לא ראו בדברי חזל הללו אמיתות אבסולוטית. נמצא במאמריי בכמה מקומות ואם יש צורך אעתיק לך את המקורות בלשונם.
ד. גם אם היו רוב כאלה, האמת האבסולוטית לא נקבעת ע"פ הרוב.","571","","750","True","True","False","","59","164.138.115.126","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98569","98568","הם יכולים בהחלט לחלוק ללא צורך בהסכמתינו","24/04/22 19:23","כג ניסן","תשפ"ב","19:23","אלף בית רשי","אבל ואבל גדול הם לא לא חלקו בעקבות ידע של זמנם וכדומה אלא מחלוקת ענינית על דרשות ודרכי הדרישה, מה שכתבתי "הוכחה" הכוונה בהחלט לאמיתות הדברים שהם אמת והם מתוך הע' פנים שהתורה נדרשת, שכידוע בינהם יש מחלוקת, אבל אין לזה קשר כלל למדעים המתגלים ומתבררים בימינו, שהם כמובן עוד כלי ששני היצרים משתמשים בו, 1 לחלוק על החז"ל ולגמדם עד כמה שאפשר, וה2 לאשש להוכיח ולאמת את דברי חז"ל,
ושוב כל זה נכתב בהסתמכות סתמית על מה שכתבת והפנית לירושלמי, ללא מראה מקום וללא כלום, הרי גם בבלי יש פסוקים שיש שדרשו ויש שחלקו על הדרשה, ומה בכך? איך זה קשור לדברי? חוץ מהצורך להגיב כמובן","278","","751","True","True","False","","71","96.20.220.141","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98570","98569","(ידעתי שטעיתי כשהתייחסתי לדבריך)","24/04/22 19:56","כג ניסן","תשפ"ב","19:56","Almuaddib","חוששני שמרוב שאתה עסוק בניתוח אופיי הנלוז, והסיבות לכך שאני כותב משהו, אתה משחית את זמנך במקום ללמוד ירושלמי.

טעיתי שכתבתי. מתנצל. היה שלום.

אני מניח שתמשיך להתבוסס בתחושת הצידוק העצמי שלך, המתנפחת בכל פעם שאתה נוזף במישהו על כך שאינו כותב לפי מיטב ההשקופה הטהורה - זו שאתה הגדרת היחידה האפשרית.

קיץ טוב.","107","","751","True","True","False","","74","87.70.44.136","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98575","98572","ההסק","25/04/22 07:41","כד ניסן","תשפ"ב","07:41","אור חדש","שגם אם נאמר שלט לא יולדת למקוטעין הרי שחייבים לומר שיולדת לז כן, מופיע כמה פעמים בשס, בכל המקומות באותו מבנה והגיון שציינתי

כפי שהבאת בעצמך, מהרגע שניתן היה לאבחן את גיל הילוד התברר מעל כל ספק ,ובניגוד לטעות הקדמונים, שסיכויי ההשרדות רק עולים עם הזמן ובן ח חי אינו בן ז שהשתהה אלא להפך בן ט שכבר הגיע לבישול מספיק ללידת חי

אין לי מושג על איזה ירושלמי דנים כאן","458","","750","True","True","False","","57","77.139.145.160","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98581","98573","להיפך","25/04/22 09:50","כד ניסן","תשפ"ב","09:50","אביגדור","אני זה שטוען לא להאמין לאריסטו, ולא לדעות שרווחו בתקופתו ומובאות בכתביו ובכתבי חבריו.
וכיוון שיש התאמה רבה בין הדברים שמפורשים בכתביו ובכתבי חבריו - בין אלו הנכונים ובין אלו שלא - לענייני מדע שמופיעים בחזל, מסתבר שהיה קשר בין המקורות. וכמפורש ברשר הירש שכתב שמסתבר שכל דעה תמוהה שנראה בחזל בעניינים אלו, אם נחפש נמצאה בכתבי אומות העולם שבתקופתם.

לצורך העניין, אלו שמתעקשים שתולעים שבדג מותרות לאכילה להלכה כיוון שנבראו מגוף הדג (והיה גם מי שכתב שמדובר ביסודי האמונה היהודית...), הם אלו שמתעקשים לאחוז בדברי אריסטו וחבריו.","571","","750","True","True","False","","45","164.138.115.126","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98578","98574","לא הבנתי","25/04/22 09:39","כד ניסן","תשפ"ב","09:39","אביגדור","את הקשר. עיקר הדיון על חוסר ההתאמה בין דברי חזל למציאות המוכרת לנו הוא בקביעתם שבחודש השמיני אין סיכוי שהוולד יחיה.
המקור שהבאת לא מתקשר לזה","571","","750","True","True","False","","55","164.138.115.126","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98585","98576","נולדו לפני השלמת החודש התשיעי היינו...","25/04/22 11:17","כד ניסן","תשפ"ב","11:17","מרדכי דב זינגר","נולדו לפני השלמת החודש התשיעי היינו...יולדת לשבעה ...ולמקוטעין..
מזל טוב
ואין... אין מקוטעין של ט
יולדת לתשעה... זה וימלאו ימיה של הגימטריה הריו"ן
(אני יודע שאתה לא אוהב את זה. אבל פעם שאלתי רופא שזה לא מסתדר לי עם הגימטריא...ענה לי... שהצעירים היום יודעים הכל... חוץ מלספור...","807","","750","True","True","False","","52","95.86.125.118","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98579","98577","כפי שמוכח ממקורות רבים","25/04/22 09:41","כד ניסן","תשפ"ב","09:41","אביגדור","חזל בוודאי לא הכירו (או לא קיבלו מסיבות שונות) את עקרונות חכמי יוון, ומסתבר שגם לא ראו אותם (עכ"פ לא את כולם).
כתבי היוונים חדרו לעולם היהודי בתקופת הגאונים, ולאחר מכן בתקופת הראשונים שבארצות האסלאם (או שהיתה בהם השפעה מוסלמית).

הבאתי את אריסטו ופליניוס רק בשביל להוכיח שבזמנם היתה רווחת דעה כזו לגבי היולדת לשמיני. דעה שגם חכמי יוון עצמם הסתייגו ממנה ברמה מסוימת","571","","750","True","True","False","","65","164.138.115.126","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98582","98578","זה לא שמיני... זה שביעי למקוטעין","25/04/22 11:00","כד ניסן","תשפ"ב","11:00","מרדכי דב זינגר","ולכן חיפשתי ומצאתי שזו המציאות העכשוית.
ואם זה היה חודש שמיני הם אכן לא היו חיים כדברי חז"ל זיע"א.","807","","750","True","True","False","","58","95.86.125.118","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98599","98580","כל הנכתב בגמרא הוא אמת אבסולוטית","25/04/22 15:26","כד ניסן","תשפ"ב","15:26","אלף בית רשי","והמנטרות שאתה חוזר עליהם כל כמה זמן לא יזיזו אותנו מצאי לך בעקבי הצאן ורעי את גדיותייך וגו'.
קושיות טובות לא חייבים לתרץ מה גם שעדיף תירוץ של פילא בקופא דמחטא מאשר התאמה למדע, אני מודע לך שיש כמה אסכולות בעניין, ואף בתוך המיינסטרים הישיבתי החרדי חדרו רוחות זרים, עדיין אני דבק בשמורות הטבע שדבקים במסורת הישנה, המקדשת כפשוטו כל מילה שנאמרה על ידי חז"ל, ברור גם שהאסכולה החסידית יותר נוטה לנסתר לנעלם בלי לחקור יותר מדי, ולשמחתי אני שם.
[א]וכמו שהיו שדים בוודאי כפי המסופר על מהלכו של שלמה המלך עם אשמדאי כך גם היה סירונית, (הכלומר בת ים כלשונך),
[ב]מה שאני יודע שכל התורה נמסרה למרע"ה גם מה שתלמיד וותיק עתיד לחדש. מקור הנקרא "דעתם" הוא רוחה"ק והוא מקור הרבה יותר נבחר וחשוב מאריסטו ומהמדע בן ימינו.
[ג] אני מניח שבמאמריך אין בהם "עשרות" ראשונים זה הכל נע סביב הרמב"ם עם הפרשנות שלך, בן הרמב"ם, המאירי ועוד בודדים ובדר"כ לא מוכרים, הרמב"ן רש"י ועוד מהמוכרים התייחסו לנכתב בחז"ל בכבוד גדול מאוד לפרשם כפשוטם, {אסייג את דברי שאינני הולך (כרגע ! כבר קראתי חלקם בעבר = מוסף בעקבות הנכתב בהמשך) לקרוא את מאמריך, וגם אם תקצר ותביא רשימת מקורות בלבד ותפוצץ אותנו בשמות, האסכולה הישיבתית שמכירה בכך היא של ר' גדליה נדל ועוד שכמותו, ובק"ן טעמים יחפשו תמיד לפרש את חז"ל בהתאמה למדע ואם זה יסתור הם יעדיפו את המדע! הם יכלו וזכרם ימוג, והשל"ה הקדוש שאף על ראשונים כתב שהם אמת וברוה"ק ישארו לנצח ותיק"ו)
[ד] אמת אחת נקבעת על פי מסורת חז"ל ו"רובם" מדין יחיד ורבים וכו', וכמובן רוב העולם לא קובע כלום אני יודע כי רובם גויים, ואנחנו היהודים מיעוט דמיעוט והאמת אצלינו!!

נ.ב. כל טענותינו מוכרים וצפויים לכל באי הפורום, והסיבה שאני חוזר עליהם בגלל הסכנה של החדרת דיעות חיצוניות וחדשות שכל פעם חוזרים עליהם, והזמן והחזרה כמנטרה עושים את שלהם, ולכן אני ימשיך לחזור על שלי מדין מחאה!","278","","750","True","True","False","","67","96.20.220.141","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98584","98582","אז הבאת ראיה לסתור את דבריך?","25/04/22 11:11","כד ניסן","תשפ"ב","11:11","אביגדור","במקור שהבאת כתוב ששיעור יתר הסיבוכים יורד לאפס בהמשך. גם בחודש השמיני.","571","","750","True","True","False","","52","164.138.115.126","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98586","98584","למה אתה מתעקש לקרא לזה שמיני ?","25/04/22 11:23","כד ניסן","תשפ"ב","11:23","מרדכי דב זינגר","למה שאתה קורא שמיני חזל קוראים שביעי למקוטעין.
יכול להיות לפני לכיוון השישי ויכול להיות אחרי לכיוון השמיני.
אבל מי שנגזר עליו להיוולד לשמיני... לא יחיה ל"ע","807","","750","True","True","False","","45","95.86.125.118","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98590","98585","לא הבנת משהו בסיסי","25/04/22 13:59","כד ניסן","תשפ"ב","13:59","אור חדש","ילידה למקוטעין הכוונה שיולדים לפני השלמת הזמן, כלומר בקיטוע הזמן השלם
קיטוע של ט זה פחות מט, למשל בשמיני שאז לפי הגמרא בהכרח ימות ואילו לפי מה שהבאת יש סיכויים שיחיה.

לגבי תחילת תשיעי, שכ"ע לא נשלם זה עדיין קיטוע של התשעה המלאים, בזה כולם מסכימים שחי וכמעשים שבכל יום

קיטוע של ז זה פחות מז
כלומר בחודש השישי
לגבי זה אין שום מקור שחי
מצאנו שמ"ז למד משמואל שקיטוע ז במשמעות של תחילת השביעי חי
ובניגוד לקיטוע דומה בט שאינו חי
כלומר לדעתו הנולד בתחילת תשיעי או אמצעו ימות בהכרח כאילו נולד בשמיני
וזו כמובן טענה נפסדת כמבואר לכל ולך בפרט

יש עוד טענה
נולד לח וחי זה בן ז שהשתהה, לא קיטוע אלא להפך האריך זמנו בבטן

ואז יוצא דבר תמוה מאד בדעתם

כל מי שנולד לח מת בוודאי
אלא אם חי ואז אני אומר שהוא מאלה שחיים כשנולדים לח כי הוא מתינוקות שבכלל נולדים גמורים בסוף 7(אעפ שהתופעה לא מוכרת בעולם הרפואה המתועד) ונולד לח סתם כי השתהה
למה לא נגיד שזה בן ט שפשוט הקדים לידתו אך כבר הגיע לבשלות מספיקה לשרוד? ככה!
למה ככה?
כי זו הדעה הרווחת בענייני רפואה בזמן חזל, דעה שכאמור, כל התיעוד הרפואי של מליארדי הלידות במאה האחרונה סותרות אותה
אין דבר כזה תינוקות טורבו לבני אדם שזמן הריונם ז חודשים בלבד
התופעה לא קיימת מאז המצאת האולטראסאונד ובדיקת גיל העובר
לטעון שהתקיימה כדברי חזל בדיוק עד להמצאת המיכשור הרפואי זה בדיוק לתת חרב ביד המבקשים לטעון שכל התורה נסמכת על שקרים שטרם התבררו חלילה","458","","750","True","True","False","","64","188.64.206.180","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98587","98586","מה לא הבנת?","25/04/22 11:25","כד ניסן","תשפ"ב","11:25","אביגדור","לפי המקור שהבאת, מה שיעור הסיבוכים בחודש השמיני?","571","","750","True","True","False","","62","164.138.115.126","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98594","98587","הוא לא מדבר על חודשים...","25/04/22 14:34","כד ניסן","תשפ"ב","14:34","מרדכי דב זינגר","להם יש מידע על שבועות. לא על חודשים.
זה מידע ששמור לחז"ל ע"פ קבלה
הרוצה להאמין, יאמין.","807","","750","True","True","False","","64","95.86.125.141","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98595","98590","לענ"ד "הריון" שחסר או יתר נקרא "מקוטע"","25/04/22 14:40","כד ניסן","תשפ"ב","14:40","מרדכי דב זינגר","","807","","750","False","True","False","","69","95.86.125.141","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98597","98594","אני חושד שאתה צוחק...","25/04/22 14:44","כד ניסן","תשפ"ב","14:44","אביגדור","אתה מביא ראיה ממקור מדעי, אבל כשזה נוגע לעיקר, ובו הוא סותר את דבריך, אתה עושה חילוק תמוה עד כדי גיחוך בין חודשים לשבועות...
ואז אתה טוען שבעניין הזה הידע של חזל הוא ע"פ קבלה, ולכן כנראה לא מפריע לך שהוא סותר את המציאות...","571","","750","True","True","False","","51","164.138.115.126","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98596","98595","טעות בידך","25/04/22 14:42","כד ניסן","תשפ"ב","14:42","אור חדש","כפי שהסברתי, קיטוע זה חיסור
הריון ארוך נקרא בלשונם 'מושהה' ולכן בבן ח חי מכנים זאת שהוא בן ז אלא שהשתהה","458","","750","True","True","False","","52","188.64.206.180","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98623","98596","אולי הטעות בידך ?","26/04/22 00:21","כה ניסן","תשפ"ב","00:21","מרדכי דב זינגר","שקטוע זה כמו שאני הסברתי ?
יש קטוע גפים ויש קטוע ידים
יש קטוע זנב ויש קטיעא בר שלום...על ישראל","807","","749","True","True","False","","51","164.138.115.170","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98625","98597","לא דייקתי - רצ"ב הציטוט שהתכוונתי","26/04/22 00:32","כה ניסן","תשפ"ב","00:32","מרדכי דב זינגר","לידה מוקדמת כרוכה בסיבוכים לאם וליילוד. ככל שהלידה מוקדמת יותר, שיעור העוברים השורדים נמוך יותר וסיבוכי הפגות המיידיים חמורים יותר. שיעור השורדים בלידות מוקדמות המתרחשות לפני שבוע 24 נמוך מאוד, ולאחר 24 שבועות מלאים של הריון יש שיפור חד.

ובפרט שיתכן שבזמנם שפרה ופועה ידעו לילד יותר טוב מהרופאים שבימיינו
(שאחד מהם הצליח היום לזעזע אותי ואת חבריי המוהלים....רופא !!!)","807","","749","True","True","False","","48","212.76.107.216","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98602","98599","אשריך שהעמדת דברים על דיוקם","25/04/22 16:08","כד ניסן","תשפ"ב","16:08","אביגדור","בין השאר אשריך על הבירור, שלשיטתך האמונה הטהורה מחייבת אמונה במציאותן של בנות ים ושל שדים. (לדעתי זה חילול השם שאין כדוגמתו, אבל אני מבין שדעתך שונה)

בעניין אות ד. ברור שהדין של יחיד ורבים לא יכול לברר אמת אבסולוטית. כמו שכבר מפורש בגמרא שאפילו עדים שעברו דרישה וחקירה - אין זה מחייב שדבריהם הם האמת האבסולוטית. בהלכה אנו מחויבים לכללי ההלכה.","571","","750","True","True","False","","53","164.138.115.126","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98603","98599","אני רוצה להתגייר לדת שלך","25/04/22 16:32","כד ניסן","תשפ"ב","16:32","אור חדש","מאסתי בחיי הספק של היהדות המוכרת לי והרעיון שלך בדבר אמת אבסולוטית קוסם לי בעת העייפות שנפלה עלי עתה

רק אבקש לברר כמה שאלות בנוגע אליה

לפי דתך כל האמור בגמרא הינו אמת אבסולוטית, מה הכוונה בדיוק? שזו אמת שמגדירה אמת ואין שום סיכוי שתהפוך ללא אמת בשום צד?
אבל מה עושים אם הגמרא מביאה שתי דעות הסותרות זו את זו בהלכה או במציאות
מה יש להאמין לפי דתכם?
שהאמת סתורה ועומדת כי שניהם אמת?
כל רגע אחד מהם אמת ובמשנהו חברו?
שניהם לא אמת?
האמת היא רק שאלו דעות של חזל אבל מלבד זאת ייתכן שדברי אחד מהם או אף שניהם אינם אמת כלל אעפ שהובאו בגמרא?","458","","750","True","True","False","","53","188.64.206.180","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98611","98599","ומה עם כבודם של גדולי ישראל?","25/04/22 21:52","כד ניסן","תשפ"ב","21:52","אביגדור","איך אתה מרשה לעצמך לכתוב "ר' גדליה נדל ועוד שכמותו... הם יכלו וזכרם ימוג"?
מילא שאתה לא יודע את מי עוד אתה מכניס עם רבי גדליה (ראשונים ואחרונים רבים מאוד), אבל גם אם היה מדובר רק עליו, או רק על עוד כמה גדולים בודדים "שכמותו", מי התיר לך להתנסח כלפיהם בלשון כזו?
ואתה חושב שבזה אתה שומר על כבודם של הראשונים?","571","","750","True","True","False","","58","164.138.115.126","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98614","98611","האסכולה ותומכיה!!!","25/04/22 22:44","כד ניסן","תשפ"ב","22:44","אלף בית רשי","תקרא שוב!
והכוונה בהחלט לתוכן שיכלה וימוג! ובשום פנים לא אנשים רבנים ספציפיים ואני חוזר בי מכזה משמעות! על אף שמילותיי לא היו ברורות שלתוכן ולאסכולה הכוונה, ואולי בלהט הוויכוח גם יכלה להשתרבב משמעות כזו,

אגב אפרופו כתבת "אחרונים רבים" ,אחרונים רבים עוד יותר לא תמכו בכך, אבל אני עדיין חושב שגם אתה מטעה במקצת את הציבור, כביכול שיש שיטתיות של ראשונים ואחרונים הדבקים בעניין זה להתאים בצורה מוחלטת "לעיניניו" את התורה למדע ולהכפיף אותו לכך, אני גם בטוח בכך שתוכל להציג רשימת גדולה מאוד של מקורות שנמצא פה ושם בדבריהם תומכות לדבריך, אבל אם נבחון כל מקור נראה שהעניין הוא נקודתי, ולפעמים דווקא באותה נקודה נמצאו רבים וראשונים שיחלקו ויפרשו בדרך מסתברת אחרת, וגם נמצא שאותו ראשון/אחרון שבמקום שציינת נשמע אומר כדבריך, אותו אחד במקום ובעניין אחר מקבל ומסביר באופן הפוך הסותר את המדע ונסמך על חז"ל, אאל"ט גם המאירי בעצמו.

הבדלתי את ר' גדליה נדל שלו היה מגמה ואג'נדה שהלך איתה מאוד מאוד רחוק, ורוב גדולי ישראל בני ימיו חלקו עליו ו"פסלו" את שיטתו, ואינני בשלב זה עם ידיעותי ה"מעטות" בשל להתווכח איתך עוד ועוד בעניין זה.","278","","750","True","True","False","","72","96.20.220.141","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98647","98612","יישכ","26/04/22 11:52","כה ניסן","תשפ"ב","11:52","אור חדש","אומנם הקושיה לא מוכרחת

הרי תמיד שדיברו חזל על מת וודאי הזכירו דווקא בן ח ואפשר לטעון שהכוונה שנולד בחודש השמיני לעיבור ולא שהיה כבר בן ח ממש ונכנס לתשיעי ונגד המוכח בחוש
וכן מסתבר שלגבי בן ז נחשב החודש הזה לחודש ההשתהות ולא החודש התשיעי הרחוק ממנו בחודשיים

ואז כל הקושיה מהמציאות תהיה רק על מ"ז שאצלו מקוטעין זה בחודש השלמת ההריון מלפני סופו","458","","749","True","True","False","","74","185.167.108.214","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98618","98614","סתירה פנימית","25/04/22 23:11","כד ניסן","תשפ"ב","23:11","אור חדש","הינה הדרך הכי מוצלחת להוכיח טעות

העובדה שבשביל להצדיק את נסיונך להעצים עד לרמה של אמת אבסולוטית את דברי הקדמונים וכבודם אתה גולש לזלזול וביזוי גדולי ישראל בכל הדורות מוכיחה מעל כל ספק שאין יושר בדבריך

הערה נוספת

אתה עושה עוול כפול לרב אביגדור ולבאי הפורום
ראשית אתה שם בפיו דברים שלא אמר, ממציא שיטה עקומה מלביש אותה על מי שאתה רוצה לחלוק עליו ואז נלחם נגד הדחליל שיצרת במקום להתמודד עם האיש וטענותיו הוא

ושנית, סרובך הגאוותני והיהיר והמטופש לעיין בחיבורו רק מעצים את הבעיה הקודמת

אתה לא מוכן בכלל להבין את הצד שלו
החלטת כבר מה הוא סובר ומה הן ראיותיו ובטלת כולן בהבל פיך המלא כאמור בזלזול בחכמים ודבריהם הנכוחים

בוש והכלם
ביקשת לא פעם למחוק דברי חברי הפורום
מעולם לא חשבתי לבקש דבר כזה בעצמי

אך אישית אני לא מבין איך ניתן לאפשר לאדם שמצהיר שהוא לא מוכן כלל להקשיב בכבוד לטענות חבר פורום אחר להיות חבר בקהילה כאן
התנהלותך מנוגדת ליסודות הכי בסיסיים הן של ד"א והן של לימוד תורני
מקווה שתעשה תשובה","458","","750","True","True","False","","51","77.139.145.160","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98651","98614","דבריך","26/04/22 15:06","כה ניסן","תשפ"ב","15:06","אביגדור",""אחרונים רבים עוד יותר לא תמכו בכך"
אינם נכונים, למיטב ידיעתי.
כמובן שאתה יכול להתווכח על ציטוטי הראשונים והאחרונים שהבאתי, וייתכן כמובן שתוכל להעמידני על האמת באי-אלו מהם, אבל עד כה, מהעשרות הרבות שמצאתי שהזכירו בעניינים אלו לכאן ולכאן, הרוב הגדול בהחלט כתבו שחזל קיבלו את דבריהם בעניינים אלו באופן טבעי (מחקירתם הטבעית או מדעות חכמי הגוים).

אתה צודק שבמקרים רבים מאוד לא כתבו זאת באופן גורף (ומעולם לא טענתי וגם איני יכול לטעון באופן גורף שאין שום דבר שחזל קיבלו ברוח הקודש, זו טענה שאי אפשר לסותרה...), אלא בסוגיות שונות, או כלפי תחומים שונים - רפואה, אסטרונומיה.
אבל אין לי צורך שיכתבו כך באופן גורף. מספיק שבמקום אחד דברי חז"ל הגיעו באופן טבעי, כדי לדחות את טענתך שכל דבריהם ברוח הקודש ואין בהם טעות.","571","","749","True","True","False","","76","164.138.122.117","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98619","98618","למחיקה","25/04/22 23:15","כד ניסן","תשפ"ב","23:15","אלף בית רשי","","278","","750","False","True","False","","57","96.20.220.141","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98620","98619","יישר כח","25/04/22 23:23","כד ניסן","תשפ"ב","23:23","אור חדש","כיוון שאחזת בדרך התשובה שיניתי גם","458","","750","True","True","False","","46","77.139.145.160","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98624","98623","תסביר","26/04/22 00:25","כה ניסן","תשפ"ב","00:25","אור חדש","למה הגמרא מכנה בן ח חי 'בן 7 שהשתהה' ולא כהצעתך 'בן 7 מקוטע'","458","","749","True","True","False","","44","77.139.145.160","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98626","98624","בגלל שזו המציאות...אבל זה היינו הך","26/04/22 01:35","כה ניסן","תשפ"ב","01:35","מרדכי דב זינגר","הוא נולד למקוטעין (יולדת לשבעה)
ולא יצא מוקדם (שזו הרי גם אפשרות ביולדת למקוטעין)
אלא השתהה...","807","","749","True","True","False","","50","212.76.123.176","0","98552","יבמות|מב ע"א",""),new Message("98631","98626","רבנו","26/04/22 08:12","כה ניסן","תשפ"ב","08:12","אור חדש","תחוש לקמחך

היתה בגמרא שאלה 'האם ייתכן שהריון יסתיים בלידת חי לפני השלמת הזמן הקצוב לפי התורה להריון תקין'?

במילים אחרות: האם יולדת לט עשויה ללדת חי אפילו לפני סוף ט חודשים לעיבור, האם לידה למקוטעין אפשרית אצלה? תשובת מז- מניח שלא (הבאת נתונים מדעיים שסותרים הטענה, כל הריון בהגיעו לאמצע החודש השמיני כבר מוחזק לייצר עובר חי, הפך טעות הקדמונים)
מוסיף מ"ז- אפילו אם נקבל שבהריון רגיל לידה לח תסתיים בוודאות במוות (כאמור הפך המדע) בכז יש סוג נדיר ומיוחד של עוברים 'עוברי טורבו' שזמן כל הריונם הינו 7 חודשים בלבד כי הבשלתם מתרחשת בקצב מואץ, כלומר בסוף 7 הם בבשלות של סוף בן 9
וחידוש יש בהם לפי מז שלמד ממקרה בודד בתנך להבנתו שתינוק טורבו כזה ישרוד אף אם יוולד בתחילת השביעי
אפשר היה לדחות דברי מז בטענה שהיה בלידת שמואל נס וממילא אין להוכיח ממנו על דרך הטבע הרגילה אך לא מצאנו דחיה כזו בגמרא

לשאלה איך קיימים תינוקות חיים בחודש השמיני עונה הגמרא בלי קשר לדברי מז שמדובר בתינוק טורבו שהשתהה קצת ביציאה ולכן הוא נולד חי ואמור הוא להיות בריא וחזק יותר מהרגיל, כמו עובר שיוצא מעבר לחודש התשיעי
זה כמובן מופרך ברגע שעושים סטטיסטיקה של משקלי הילודים
ילודי חודש שמיני חיים, יהיו במובהק נמוכים משל ילודי חודש תשיעי

אתה מוזמן לנסות למצוא טעות בהבנה או בנתונים במה שרשמתי
אתה מוזמן לקבל הדברים

אבל בבקשה, אל תכתוב שטויות חסרות קשר לגמרא רק כדי להמשיך לדבוק בטעותך","458","","749","True","True","False","","56","188.64.207.82","0","98552","יבמות|מב ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82800);