var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29414;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","71"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29414","0","קושי בהבנת רש"י והגמרא","28/07/13 13:44","כא אב","תשע"ג","13:44","שאינו יודע לשאול","רבינא אשכחיה לרב אחא בריה דרבא דהוה מהדר אמרירתא
א''ל מאי דעתיך דמרירין טפי
והא חזרת תנן
ותנא דבי שמואל חזרת
וא''ר אושעיא מצוה בחזרת
ואמר רבא מאי חזרת חסא מאי חסא דחס רחמנא עילוון
ואמר ר' שמואל בר נחמני א''ר יונתן למה נמשלו מצריים כמרור לומר לך מה מרור זה שתחילתו רך וסופו קשה אף מצריים תחילתן רכה וסופן קשה
א''ל הדרי בי


רש"י:
מצוה בחזרת. כדמפרש טעמא כדרבא ור' יונתן:

קשה לי בהבנת רש"י - היכן מצינו שר' יונתן נתן טעם לכך שמצוה בחזרת,
וכן קשה לי מדוע הובאו דברי ר' יונתן במהלך הסוגיה (הקושיה).","48","","3936","True","True","False","","1885","84.229.233.245","0","0","פסחים|לט ע"א",""),new Message("29416","29414","רבי יונתן בהחלט נתן טעם לכך שמצוה בחזרת","28/07/13 16:45","כא אב","תשע"ג","16:45","דוד כוכב","טעם מצות מרור - זכר לשעבוד מצרים. כפי שאומרים בהגדה:
מָרוֹר זֶה שֶׁאָנוּ אוֹכְלִים עַל שׁוּם מָה. עַל שׁוּם שֶׁמָּרְרוּ הַמִּצְרִים אֶת חַיֵּי אֲבוֹתֵינוּ בְּמִצְרָיִם. שֶׁנֶּאֱמַר, וַיְמָרְרוּ אֶת חַיֵּיהֶם בַּעֲבֹדָה קָשָׁה בְּחֹמֶר וּבִלְבֵנִים וּבְכָל עֲבֹדָה בַּשָּדֶה אֵת כָּל עֲבֹדָתָם אֲשֶׁר עָבְדוּ בָהֶם בְּפָרֶךְ.

ומוסיף רבי יונתן שהחזרת יש בה מאפיין יחודי נוסף המזכיר את שעבוד המצריים.","125","","3936","True","True","False","","109","95.86.64.38","0","29414","פסחים|לט ע"א",""),new Message("29428","29414","הכוונה/הגרסה היא לחזרת","29/07/13 08:36","כב אב","תשע"ג","08:36","הראל","בר"ן על הרי"ף ד"ה ודאמרינן כתב:
ודאמרינן למה נמשלו המצרים למרור היינו חזרת דעלה קיימינן ולאו היינו מרור דמתני' דהא תנן במתני' בחזרת ובמרור אלמא תרי מיני נינהו אלא משום דרגילי אינשי בחזרת קרי לי ה רבי יונתן מרור סתמא.

לעומת זאת - ראה בדק"ס אות ח ובהגהות שמביא כת"י ודפוסים בהם הגרסה בדברי ר' יונתן היא "חזרת" ולא "מרור".
וראה שכך גם משמע שגרסת המהרש"א בח"א (אך ראה במהר"ם).","46","","3935","True","True","False","","329","84.228.161.232","0","29414","פסחים|לט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);