סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

דיוק וחידוש ברש"י

מסכת שבת דף לד

 

עמוד א

רש"י  ד"ה עשרתם. פירות האילן לסעודת שבת שאף אכילת עראי של שבת קובעת למעשר כדאמרינן במסכת ביצה (דף לד:) דשבת עונג איקרי מכל שהוא הוי עונג:
לכאורה אפשר לדייק מרש"י שע"י פירות אפשר לצאת ידי חובת סעודת שבת, כי רש"י כותב פירות האילן "לסעודת שבת", ויכל לומר פירות האילן שאף אכילת עראי וכו', ואולי אפשר לומר שאין לדייק כך מרש"י, כי הסיבה שקורה לאכילת פירות סעודה, זה בגלל שזה אכילה של שבת וכמו שכתב במס' ביצה כיון דכתיב וקראת לשבת עונג. כיון דאקרי אכילה דידיה עונג קבעה שאין בה עוד שם עראי אלא שם קבע, ואין ללמוד מכאן שאפשר לצאת ידי ג' סעודות מכך, אבל יותר נראה כן לדייק שיוצא, כי זה גם הסיבה לחשיבות שע"ז שואל ראשון עשרתם וכו' וי"ל.

תגובות

הוספת תגובה

(לא יפורסם באתר)
* (לצורך זיהוי אנושי)
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר