סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

אלף בית רש"י

דיוק וחידוש ברש"י

גיטין דף יב

עמוד א

רש"י ד"ה למריה למאי מתבעי. הלכך אינו מוסיף משלו אלא יחזור על הפתחים כי מי יכופנו לזונו ולהפסיד שלו אבל אשה כך התנה עמה בכתובתה ואת תהא יתבא בביתי ומיתזנא מנכסי:
בפני יהושע
הקשה מדוע רש"י הביא את עניני החיוב שבכתובה שהוא חיוב מדרבנן ולא כתב בפשיטות את החיוב מן התורה של שארה כסותה ועונתה ועיין מה שתירץ, ועדיין צריך להבין מדוע רש"י מביא מתנאי הכתובה את נוסח החיוב של מדור לאלמנה ומזונות שבמסכת כתובות דף נג ע"א, שאלו הם חיובים שלאחר מיתה,
ונראה שרש"י מיישב קצת בזה את החילוק בין עבד לאישה שחוב הוא לה, שהקשו בירושלמי וכן הביאו תוספות בדף יא ע"ב בד"ה בגיטי נשים, שאם היא נשואה למוכה שחין הרי זכות הוא לה, יש לומר שגם באופן שהוא מוכה שחין נוח לה שימות כי גם לאחר מיתה יש חיובים של דירה ומזונות, ודו"ק.

תגובות

הוספת תגובה

(לא יפורסם באתר)
* (לצורך זיהוי אנושי)
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר