שמחת כלה
סוטה יב ע"א
"ויקח - ויחזור מיבעי ליה? א"ר יהודה בר זבינא: שעשה לו מעשה ליקוחין, הושיבה באפריון ואהרן ומרים מרקדין לפניה".
דעת הרב אהרן ליב שטיינמן שעמרם לא גירש את יוכבד בגט אלא רק בשילוח ופרישה ממנה. לדבריו מבואר שיש חידוש בכך שעשה לו מעשה ליקוחין לשמח אותה שהרי לא היו אלה נישואין ממש.
ולמה אם כן נצרך לעשות כך? כי תכלית שמחת כלה חיזוק האהבה וביסוס שלום הבית.
בין שנתים ימים היה אהרן ברוקדו לפני אימו, ככתוב: (שמות ז, ז) וּמֹשֶׁה בֶּן שְׁמֹנִים שָׁנָה וְאַהֲרֹן בֶּן שָׁלֹשׁ וּשְׁמֹנִים שָׁנָה. ושמחה זו בה עודד את אמו שתוליד לו אח, נקבעה בלבו לעולם, ככתוב: (שמות ד, יד) וְגַם הִנֵּה הוּא יֹצֵא לִקְרָאתֶךָ וְרָאֲךָ וְשָׂמַח בְּלִבּוֹ.