לא יעשה כן במקומנו
הרב דב קדרון
בבא בתרא קכ ע"ב
בנות צלפחד נזכרות בתורה במקומות שונים בסדר שונה, במקום אחד נמנו לפי סדר חכמתן ובמקום אחר נמנו לפי גילן. הרשב"ם (ד"ה להלן) כותב שמסתבר שהתחתנו לפי סדר הגיל, הגדולה קודם ואחריה זו שנולדה אחריה, מפני שכתוב (בראשית כט,כו): "לֹא יֵעָשֶׂה כֵן בִּמְקוֹמֵנוּ לָתֵת הַצְּעִירָה לִפְנֵי הַבְּכִירָה".
יש גישות שונות בין הפוסקים איך להתייחס לנושא הזה של חתונת הבת הצעירה לפני המבוגרת ממנה.
החתם סופר (ליקוטים בקובץ תשובות סימן ה) מחשיב זאת כדבר מפורש בתורה, וכתב שקשה עליו מאוד לעבור על זה, כי זה מנהג עתיק מאוד שנהג עוד קודם מתן תורה.
מאידך המהרש"ם (שו"ת ח"ג סימן קלו) כתב: "ואיסור זה אינו רק בכלל נימוס ודרך ארץ ... אינו דין גמור".
בעל שו"ת ציץ אליעזר (חלק כב סימן נב) כותב: "הלכה מפורשת לא מצינו בזה ברמב"ם ובשו"ע, אבל קביעות מנהג על כך, וביתר דיוק "התחשבות" לנהיגה כזאת מצינו בספרי הפוסקים
הוא מוסיף שכך גם מפרש האור החיים הק' בפרשת ויצא, שאילו היה זה עניין הכרחי ומחייב הרי יעקב היה צריך לדעת שלבן לא יתן לו את רחל לפני לאה, אולם יעקב ידע שאין זה הכרחי ולא מעכב, ואם האב רוצה מותר לו לתת את הצעירה לפני הבכירה, ולכן חשב שלבן יודיע לו אם יחליף את בנותיו.