var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=12411;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("12411","0","כח אדם בהפלה","27/07/11 08:02","כה תמוז","תשע"א","08:02","דוד כוכב",""הפילה הוא – כשרה".
ואם הפיל את הסכין ושחט בשבת, האם חילל שבת?
ואם הפיל סכין והרג, האם נחשב לרוצח?

על כך כאן.","125","","4664","True","True","False","","935","95.86.89.221","0","0","חולין|לא ע"א",""),new Message("12429","12411","במחילה מדובר בשני כחות שלא קשורים זה בזה","27/07/11 14:40","כה תמוז","תשע"א","14:40","הודו_כי_טוב","כח הזורק כלפי מעלה מתרוקן כשהאבן נעצרת באויר אם לא היה כח משיכה היא היתה נשארת שם .
כח המשיכה הוא שמוריד אותה למטה .
מעניין מאיפה רש"י ידע פיזיקה ?","207","","4664","True","True","False","","192","46.117.14.249","0","12411","חולין|לא ע"א",""),new Message("12486","12411","מומלץ ספרו של פרופ' לב","30/07/11 22:14","כח תמוז","תשע"א","22:14","קותי","בירור מושגים כוחו וכוח כוחו וכוח שני בהלכה
היה פרופסור לפיזיקה והקים את מכון לב","217","","4661","True","True","False","","150","85.250.152.157","0","12411","חולין|לא ע"א",""),new Message("12487","12411","פינת תחביבו של מכריע","30/07/11 23:12","כח תמוז","תשע"א","23:12","דוד שפירא","כמובן שה קשור לשישי של הפרשה שדן ברוצח בשגגה ובמזיד וכו'","180","","4661","True","True","False","","236","212.76.99.136","0","12411","חולין|לא ע"א",""),new Message("12441","12429","אלו גילגולי אנרגיה","28/07/11 01:05","כו תמוז","תשע"א","01:05","דוד כוכב","הכח שבשריר של זורק האבן הומר לאנרגיה הקינטית של האבן.
כשהגיעה האבן לנקודה הגבוהה ביותר כבר הומרה כל האנרגיה הקינטית לאנרגיה פוטנציאלית גרביטציונית.
אותה אנרגיה עצמה שבה להפוך לאנרגיה קינטית, כאשר האבן שבה ונופלת.","125","","4663","True","True","False","","132","95.86.97.19","0","12411","חולין|לא ע"א",""),new Message("12485","12441","האנרגיה הקינטית מתאפסת","30/07/11 20:48","כח תמוז","תשע"א","20:48","הודו_כי_טוב","כשמהירותה אפס ראה אינשטיין המאמר אנרגיה קינטית שציינת
וגם רשום שם מפורשות שהאנרגיה תלויה במהירות ומיקרא דנן סוף תנועה והאבן נעצרת
האנרגיה הקרבציונית הפוטנצילית שציינת במאמר השני כמדומני לא נאמר שם שזה בא מהזריקה בהכרח
עם אוכל לעוף אוכל לשים שם תאורתטית את האבן באויר גם ללא זריקתו
או מחלון של בנין גבוה להניח באויר בלי לזרוק

סך הכל ניסיתי להסביר את ההבדל ברש"י","207","","4661","True","True","False","","198","46.117.14.249","0","12411","חולין|לא ע"א",""),new Message("12491","12487","עוד לאותה פינה","31/07/11 00:02","כט תמוז","תשע"א","00:02","המכריע","יושם לב איך מזדמן כאן ענייני ירושלים, לכאורה מעבר לחוקי ההסתברות (כמובן זה לא מדעי...). למשל בדף של יום ששי (דף לג) דיון שלם על קדשים, ואחר כך מעשר, וברש"י האחרון בדף - ירושלים. וכן בכל הדפים הבאים ענייני קדשים, למרות הקשר הקלוש לחולין.

ולאקטואליה. בדף זה נזכר דם שנשפך כמים, וגם אלעזר (בעמ' ב') וגם מאיר, כשמו ושם אביו של הנרצח הגדול. אכן גם בפרשה נזכר אלעזר, וגם כל דיני רוצח. או בכלי ברזל הכהו.","199","","4660","True","True","False","","162","212.76.119.88","0","12411","חולין|לא ע"א",""),new Message("12501","12491","קשים עלי דבריך כברזל","31/07/11 11:28","כט תמוז","תשע"א","11:28","קותי","וכי תורתנו הקדושה היא כתב חידה המתפרש בדיעבד?

ישעיהו פרק מו

י) מַגִּיד מֵרֵאשִׁית אַחֲרִית וּמִקֶּדֶם אֲשֶׁר לֹא נַעֲשׂוּ אֹמֵר עֲצָתִי תָקוּם וְכָל חֶפְצִי אֶעֱשֶׂה:
רש"י ישעיהו פרק מו פסוק י

(י) מגיד מראשית אחרית - גלות מצרים וגאולתה הודעתי בבין הבתרים לפני היותה:

התורה אינה עוסקת ברמזים היא אומרת דברים ברורים בלבד כדברי הנביא בהפטרה לפני שבועיים
מיכה פרק ו

(ח) הִגִּיד לְךָ אָדָם מַה טּוֹב וּמָה יְקֹוָק דּוֹרֵשׁ מִמְּךָ כִּי אִם עֲשׂוֹת מִשְׁפָּט וְאַהֲבַת חֶסֶד וְהַצְנֵעַ לֶכֶת עִם אֱלֹהֶיךָ: פ","217","","4660","True","True","False","","167","85.250.152.157","0","12411","חולין|לא ע"א",""),new Message("12503","12501","על כן תחביב ייקרא","31/07/11 11:43","כט תמוז","תשע"א","11:43","המכריע","ומלבד זאת, בלי קשר לתחביב. אם התורה אומרת דברים ברורים, האם אין בה גם רבדים של רמז. משונה מאד בעיניי. ראה נא התייחסות הקדמונים לשירת האזינו ועוד כהנה. כל גדולי העולם מצאו תמיד רמזים בפרשה ובסדר הלימוד לאירועי אקטואליה, ומעולם לא שמענו מי שערער בדבר. אשמח אם תרחיב את שיטתך בענין. דומני שהיא מחודשת וטעונה לימוד.","199","","4660","True","True","False","","189","212.76.119.88","0","12411","חולין|לא ע"א",""),new Message("12504","12501","לית מילתא דלא רמיזא באורייתא","31/07/11 11:44","כט תמוז","תשע"א","11:44","שלמה שטרסברג","יש בתורה הרבה רבדים הרבה מהם מפורשים וברורים, וגם בהם ככל שנעמיק נמצא רבדים נוספים.

יש בתורה גם דברים שהם בגדר רמז שרק אחרי שקורה דבר מסוים אנו יכולים לראות שהדבר היה רמוז בתורה ואין בכך כל קושי לענ"ד","205","","4660","True","True","False","","243","95.86.80.238","0","12411","חולין|לא ע"א",""),new Message("12505","12503","בשמך קא דרישנא","31/07/11 11:48","כט תמוז","תשע"א","11:48","המכריע",""יקותיאל" בגימטריה "לא מאמין כלל ברמזים"...","199","","4660","True","True","False","","140","212.76.119.88","0","12411","חולין|לא ע"א",""),new Message("12509","12505","ממש נהניתי יישר כוחך","31/07/11 13:12","כט תמוז","תשע"א","13:12","קותי","ממש מתאים אולי צריך להתחיל להאמין ברמזים?

לא יתכן שתורת אמת תשאיר אותנו תוהים למה הכוונה הרי כל כוונת התורה להורות דרך חיים.

לעניין הרמזים שגדולי עולם העלו נאמנים עלי דברי הרמב"ן בסוף הקדמתו לבראשית מצ"ב כקובץ

הדברים הברורים לוקחים את כל המשאבים ודווקא בהם אין ספרי "שמירת שבת כהלכתה"
לכל דבר יש את הדקויות שלו וההבחנה מחייבת את הבנת ההלכה בתוספת לא מבוטלת של בינת הלב","217","doc","4660","True","True","False","","171","85.250.152.157","0","12411","חולין|לא ע"א","0-doc"),new Message("12519","12509","על זה הדרך","31/07/11 16:33","כט תמוז","תשע"א","16:33","דוד כוכב","ראיתי פעם מונח על השולחן ספר אגרות קודש של הרבי מליובאוויטש. זו היתה הזדמנות לבדוק את הענין, ששואלים שאלה ופותחים את הספר ומוצאים שם את התשובה. פתחתי, הענין עסק בסוגית לא תנחשו.
עכשיו יש בעיה. התשובה קלעה בול. אבל הרבי פסק שלא להתחשב בה! וחוזר חלילה.","125","","4660","True","True","False","","150","31.44.130.131","0","12411","חולין|לא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);