var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33538;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33538","0","לולב חייב להיות שווה פרוטה?","02/03/14 09:50","ל אדר א","תשע"ד","09:50","Gershon",""כל ישראל ראויין לישב בסוכה אחת". מכאן מוכיחים חכמים שיוצאים בסוכה שאולה שאל"כ הרי אין שווה פרוטה לכל אחד מישראל.

האם כדי צריך שדבר יהיה שווה פרוטה כדי שייחשב "משלך"? האם ארבע מינים שיש בהם דין "משלכם" ביום הראשון חייבים להיות ש"פ?","442","","3714","True","True","False","","1842","192.118.35.248","0","0","סוכה|כז ע"ב",""),new Message("33542","33538","אכן","02/03/14 10:47","ל אדר א","תשע"ד","10:47","בתר ממוצע","לפי פירוש רש״י במקום שיש דין שהאדם יהיה הבעלים צריך להיות שוה פרוטה דוקא!
ואין די בבעלות של פחות משהו פרוטה.

הפוסקים דנו רבות בחידוש זה של רש״י וכמה דינים תלויים בזה למעשה ראה שבט הלוי (ח״ג סי׳ כה) לגבי בחורי ישיבה והשתתפותם בשוה פרוטה בהדלקת נרות שבת
לסיכום פוסק השבט הלוי כי יש חילוק בין סוכה לבין הדלקת נרות שבת....","138","","3714","True","True","False","","223","2.54.248.115","0","33538","סוכה|כז ע"ב",""),new Message("33551","33538","ממתי בעלות קשורה לשווה פרוטה?","02/03/14 11:38","ל אדר א","תשע"ד","11:38","קותי","פחות משווה אינו יוצא בדיינים אבל גזלן איקרי ועוד איך
הוא גזלן של חמס כמו דור המבול!!","217","","3714","True","True","False","","210","109.65.11.40","0","33538","סוכה|כז ע"ב",""),new Message("33543","33542","תודה! אכן חידוש גדול. יש לזה עוד מקור?","02/03/14 10:51","ל אדר א","תשע"ד","10:51","Gershon","","442","","3714","False","True","False","","79","192.118.35.248","0","33538","סוכה|כז ע"ב",""),new Message("33553","33543","יש","02/03/14 13:44","ל אדר א","תשע"ד","13:44","דוד כוכב","הסוגיה במסכת גיטין דף כ.","125","","3714","True","True","False","","97","95.86.116.26","0","33538","סוכה|כז ע"ב",""),new Message("33552","33551","זוכר כבודו מסכת קידשין בפתיחה ?","02/03/14 13:32","ל אדר א","תשע"ד","13:32","הודו_כי_טוב","האישה נקנית בפרוטה ובשווה פרוטה בשטר ובביאה ....","207","","3714","True","True","False","","202","46.117.14.249","0","33538","סוכה|כז ע"ב",""),new Message("33554","33552","אתה אינך הבעלים של אשתך","02/03/14 13:56","ל אדר א","תשע"ד","13:56","קותי","לא למוכרה ולא להחליפה ולא להשכירה!!!
אתה אינך בעל כי אשתך אינה עשתורת
היא אשתך ואתה אישהּ
ולכן לפרוטה של קידושין אין קשר לבעלות ממונית
וזאת היתה השאלה הבסיסית שנשאלה לגבי בעלות על סוכה לולב וכדומה.
ליתר הרחבה ראה ויקי פדיה בערכים המתאימים","217","","3714","True","True","False","","224","109.66.178.50","0","33538","סוכה|כז ע"ב",""),new Message("33569","33553","לא הבנתי מה הראיה","03/03/14 09:59","א אדר ב","תשע"ד","09:59","Gershon","בגט אין דין של "שלכם". אני שאלתי לגבי מקרה בו יש דין שאדם צריך להיות הבעלים כמו בלולב ביום הראשון או לפי רבי אליעזר בסוכה.","442","","3713","True","True","False","","87","192.118.78.201","0","33538","סוכה|כז ע"ב",""),new Message("33556","33554","כבר דנו בזה כשלמדנו מסכת מנחות","02/03/14 14:08","ל אדר א","תשע"ד","14:08","הודו_כי_טוב","כאן
וגם הלולב שם בתפריט ","207","","3714","True","True","False","","167","46.117.14.249","0","33538","סוכה|כז ע"ב",""),new Message("33557","33554","בַּעַל הָאִשָּׁה (שמות כא, כב)","02/03/14 14:11","ל אדר א","תשע"ד","14:11","דוד כוכב","בודאי שהנך הבעל של אשתך, למרות שאינה עשתורת. לא ניתן להגיה את לשון התורה על פי מה שאוהבים לשמוע או לא, גם אם יש הרחבה בויקיפדיה. קנין כסף קידושין נלמד בגז"ש מקנין שדה.","125","","3714","True","True","False","","105","95.86.116.26","0","33538","סוכה|כז ע"ב",""),new Message("33561","33556","עברתי בחטף על הקישור","02/03/14 15:11","ל אדר א","תשע"ד","15:11","קותי","לא ראיתי שדנים שם לגבי אפשרות המכירה של אשה שאדם קונה בשווה פרוטה. ולכן כל המומוניות שבעניין היא רק טכנית ולא מהותית להגדרת הקשר הקנייני.","217","","3714","True","True","False","","283","109.66.178.50","0","33538","סוכה|כז ע"ב",""),new Message("33558","33557","אז למה לא נלמד גט ממכירת שדה","02/03/14 14:45","ל אדר א","תשע"ד","14:45","קותי","לעצם העניין הדיון היה על בעלות בפחות משווה פרוטה
ואכן יש בעלות בפחות משווה פרוטה","217","","3714","True","True","False","","185","109.66.178.50","0","33538","סוכה|כז ע"ב",""),new Message("33560","33557","יפה מאוד","02/03/14 15:07","ל אדר א","תשע"ד","15:07","קותי","והנה שני מדרשים
תורה תמימה שמות פרק כא פסוק כב

בעל האשה - אמר רב פפא, התורה זכתה דמי ולדות לבעל אפילו בא עליה בזנות, דאמר קרא כאשר ישית עליו בעל האשהקסד) [ב"ק מ"ג א']:
כלומר בעל הכוונה לבועל
בעל האשה - שאל ר' עוקבא, בא על אמו בא על אחותו ג"כ בעל הריון הוא [אמרו לי'], כתיב בעל, את שראוי לקרותו בעל יצאו אלו שאין ראוין לקרותן בעלקסה) [ירושלמי ב"ק פ"ה ה"ה]:
וגם כאן הרי לא תופסים בהן קידושין ולכן הכוונה לבועל

הזוגיות מוגדרת כאיש ואישתו כמו בתיבה ולא בעל ואשתו
בכל מקרה ישנם עוד מופעים כמו בעולת בעל
וגם דברים פרק כד

(ד) לֹא יוּכַל בַּעְלָהּ הָרִאשׁוֹן ועל זה כבר אין מה להשיב .","217","","3714","True","True","False","","200","109.66.178.50","0","33538","סוכה|כז ע"ב",""),new Message("33559","33558","נכון","02/03/14 14:59","ל אדר א","תשע"ד","14:59","דוד כוכב","גם בעלות על פחות שפרוטה היא בעלות.
אך דעת רש"י שבענינים מסויימים נחוצה בעלות של פרוטה שלימה.","125","","3714","True","True","False","","121","95.86.116.9","0","33538","סוכה|כז ע"ב",""),new Message("33563","33561","ברור","02/03/14 17:11","ל אדר א","תשע"ד","17:11","הודו_כי_טוב","אני לא מבין למה כבודו חושב שהתכוונתי ליותר מעניין טכני","207","","3714","True","True","False","","163","46.117.14.249","0","33538","סוכה|כז ע"ב",""),new Message("33572","33569","בגט יש דין של "ונתן".","03/03/14 15:34","א אדר ב","תשע"ד","15:34","דוד כוכב","ולדעת רב חסדא שם וכן דעת רמי בר חמא בע"ב, צריכה להיות נתינה ממונית, הוי אומר שהגט צ"ל שייך לבעל. ולדעת רש"י (שם בע"א ד"ה ונתן; דחזי) הגט צ"ל שוה פרוטה משום כך.
יש מקום להקיש בין נתינה חשובה - של פרוטה לרש"י, לבין בעלות ממשית - של פרוטה, שוב לרש"י.","125","","3713","True","True","False","","146","95.86.68.120","0","33538","סוכה|כז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);