var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33814;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","59")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33814","0","היתר חליל בשבת","25/03/14 14:17","כג אדר ב","תשע"ד","14:17","עלי","ראה המאמר אם עיקר שירה בפה או בכלי של מכון הלכה ברורה, ויש להעיר משם
שהרמב"ם פוסק שחליל של קרבן מותר בשבת, וכן שעיקר שירה בפה, ולענ"ד חליל הוא כלי נגינה פומי, ולא ידני כמו כינור ונבל בהם מנגנים רק באמצעות הידיים ולא בנשיפה, לכן הותר לנגן בו בשבת כי זו מין 'הארכה' של 'כלי' הריאות - הגרון - הפה ובנשיפה.
ולהפנות לפרשת בהעלותך בה נפסלו הלויים משיר מעבר לגיל חמישים ונחלקו הראשונים שם, ורש"י מתיר לנגן בכלי מעבר לגיל זה כי עיקר שירה בפה ומקורו כנראה בספרי זוטא. הרוצה יעיין בסוגיה זו גם בהקדמת ספר המצוות לרמב"ם ובהלכות כלי המקדש ( וזה בשער שלישי לסה"מ וברמב"ן ושאר נושאי כלים שם )אכמ"ל. לצערי אין לי זמן להאריך בזה.
רק אציין למדרש בברכות על דהע"ה שהיה קם בחצות. ראה שם שכשהיה מעורר עצמו היה שר מחצות בפה ואם היה צריך לעוררו היתה רוח צפונית מנגנת בכנורו תחילה, וזה ההבדל בין התעוררות עצמית מלמטה להתעוררות מלמעלה, וזה ההבדל בין 'מזמור לדוד' ל'לדוד מזמור'.
האם לא היה כבר 'אשכול' בענין זה ?","209","","3691","True","True","False","","940","194.114.146.227","0","0","סוכה|נ ע"א",""),new Message("33817","33814","דודוק duduk","25/03/14 18:13","כג אדר ב","תשע"ד","18:13","אמלתראות","חבל שלא מחדשים הכלי זמר היהודי העתיק,איזה צלילים נעימים","267","","3691","True","True","False","","272","66.128.7.111","0","33814","סוכה|נ ע"א",""),new Message("33818","33814","על ענין מזמור לדוד","25/03/14 19:27","כג אדר ב","תשע"ד","19:27","דוד כוכב","כאן.","125","","3691","True","True","False","","122","95.86.68.120","0","33814","סוכה|נ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);