var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=76575;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("76575","0","שאלה תאורטית כללית","23/07/20 11:08","ב אב","תש"פ","11:08","עלי","הבה נניח שקיימת מחלוקת תנאים באחד ממקורות חז"ל ( ש"ס , מדרש הלכה ).
חשוב לציין שבכל כתבי היד של מקור זה נוסח המחלוקת זהה.
מדובר בשני תנאים החלוקים ביניהם במחלוקות רבות על פני הש"ס והמדרשים. מהשוואת המחלוקות השונות עולה שקיימת אצל כל אחד מהם שיטה, לפיה הם פוסקים בצורה עקיבה וקבועה בכל המקומות.
ואילו במחלוקת המדוברת מתברר שהם פוסקים בדיוק הפוך מבכל שאר המקורות.
האם ניתן להציע במקרה כזה שמדובר בשיבוש של היפוך, או שללא בסיס טכסטואלי, כלומר ללא שבחלק מכתבי היד יימצא נוסח הפוך של המחלוקת, לא ניתן יהיה לקבל הצעת שיבוש כזה ( ויש לציין שפרשני המקור כולם לא התייחסו לשאלה זו, קרוב לודאי מפני שלא התייחסו לשאלת השיטות בכלל אם לא עלתה שאלת סתירה בדעת אחד התנאים להלכה, כמצוי במקומות רבים בש"ס )
בכוונה אינני מציין בשלב זה באיזו מחלוקת מדובר והיכן, כי רצוני להשתמש בטיעון השיטתיות של חז"ל כדי להוכיח שהמתודולוגיה המקובלת באקדמיה, לפיה רק בהינתן בסיס טכסטואלי לנוסח כלשהו ניתן להוכיח שיבוש, היא מתודולוגיה שגויה מעיקרה, באשר היפוך שיטות תנאים יכול ג"כ בעצמו ולבדו להוכיח זאת.
אשמח לקרוא : מה דעת הקוראים המלומדים בעניין ?","209","","1395","True","True","False","","455","194.114.146.227","0","0","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76576","76575","יש בש"ס המון","23/07/20 11:17","ב אב","תש"פ","11:17","אור חדש","מקרים שמוכיחים שחז"ל סברו שדי בשינוי הדעה להצעת רעיון ה'איפוך' או 'מוחלפת השיטה'","458","","1395","True","True","False","","107","77.139.145.160","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76579","76575","בדומה לעניין זה כתבתי כעת","23/07/20 11:40","ב אב","תש"פ","11:40","מרדכי דב זינגר","כאן","807","","1395","True","True","False","","59","37.60.42.107","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76601","76575","בנושא דומה","23/07/20 16:51","ב אב","תש"פ","16:51","אחיקם קשת","הרב ראובן מרגליות כתב ספר על מקומות שהשס מהביא מחלוקת ולא קבע מי אמר מה (חד אמר וכו) והוכיח מסוגיות אחרות מי אומר איזו דעה","510","","1395","True","True","False","","104","212.76.119.229","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76581","76579","האם ידעתם","23/07/20 12:18","ב אב","תש"פ","12:18","עלי","שחוקרי המקורות באקדמיה אינם סומכים על גרסאות הבבלי ולא יקבלו תיקון נוסח של מקור תנאי על סמך נוסחת הבבלי בלבד כי בעיניהם הבבלי 'ערוך מעובד ומגוהץ' ?
העובדה שחז"ל 'בקלות' הציעו 'איפוך' ו'מוחלפת השיטה' אינה אומרת שחוקרי ימינו מוכנים לקבל תיקוני נוסח מבוססי 'שיטה' כמו שחז"ל נהגו...לכן שאלתי מה דעתכם ( קודם שאציג את המקרה עצמו )...","209","","1395","True","True","False","","89","194.114.146.227","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76588","76581","החוקרים לא נחלקו ביניהם.....","23/07/20 13:34","ב אב","תש"פ","13:34","אבי גרינבלט","והם מן הסתם גם לא מחליפים את שיטותיהם (גם ללא סיבה מספיק מנומקת)....
ילמדנו רבינו על מה נסובים דבריך במקום "שנסתחרר"....","539","","1395","True","True","False","","76","77.125.5.89","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76623","76581","הסבר קצר - "איפוך" וכד'","24/07/20 02:14","ג אב","תש"פ","02:14","מרדכי דב זינגר","זה ממשך כהמשך לנידון עם הרב איתיאל.

כיוון שהיו הרבה גירסאות, ותורה כמעט נשתכחה מישראל.
ישב רבי הקדוש וניפה את הגירסאות בי"ג נפות . ולא שינה בגירסה כמו שאומר התפארת ישראל שהיו שרים את הגירסאות עם השבשתא למרות שידעו שהן לא נכונות. שימור הגירסא - הסיני היה חשוב לו אחרי שכולם בתקופתו הלכו לגמרא - סברא והשתכחה הגירסה. ואז אמרו לעולם ירוץ אדם למשנה (סוף פרק ב' דב"מ)
אז אם הם אומרים איפוך...ולא מתקנים את זה במשנה...ולא את החסורי מחסרא... מראה על רמת האמינות והדיוק בדבריהם.
וזה היופי והמחזק את האמונה בתורה שבכתב ושבע"פ. שלא מוותרים על קוצו של יוד ולא משנה בשם איזה תנא או אמורא נאמרו הדברים.

אז הם... שחלק מהם פרקו עול ובזים לתורה ולומדיה ...
הם יגידו לנו איך להתייחס לבבלי ?!","807","","1394","True","True","False","","83","37.60.42.107","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76591","76588","כדי","23/07/20 14:43","ב אב","תש"פ","14:43","עלי","לדעת על מה אני מדבר צריך לקרוא בספר 'אוצר ליקוטי שיחות - לשיטתייהו', שנאספו ולוקטו מתוך ליקוטי שיחות של הרבי מלובביץ, בעמ' 219, שם מובאות מחלוקות רבי יאשיה ורבי יונתן. הרבי זצ"ל, מחלק במקום שיש שני צדדים, הציבור והכלל לעומת היחיד והפרט, מי מהם מכריע, ובזה נחלקו התנאים.
מובאות 8 מחלוקות :
א. עיר הנידחת.
ב. מקלל אביו ואמו.
ג. קרבן פסח.
ד. עולת העוף.
ה. תשלומי חומש.
ו. דיני עגלה ערופה.
ז. מערבין לקרנות.
ח. גדול הבא על הקטנה.
בכולם אותה חלוקה. רבי יאשיה סובר שהכלל והציבור גוברים ואילו רבי יונתן סובר שצד היחיד והפרט גוברים.יעויי"ש באורך הסבריו הנפלאים. ( אני אינני חסיד חב"ד... )
עכשו אביא ציטוט מתוך הספרי במדבר פרשת מסעי פרשה קסא ( קנח, תלוי במהדורה ), ונא בחנו אם המחלוקת הפוכה או לא. וכאמור, לא ראיתי מישהו שיעיר על כך, לא הגר"א לא המלבי"ם ולא אף אחד שאני מכיר ( ואין לי ספרים כך שצריך לבדוק עוד ):
מי שמסכים שכאן השיטות מוחלפות נא יאשר ומי שחושב שלא שיסביר ואני סבור שאעפ"י שאין כתבי יד בנוסח מוחלף שצריך אכן להחליף את השיטות ושמדובר בשיבוש. וה' יאיר עיני.
"והיו לכם לחקת משפט – שינהוג הדבר לדורות: בכל מושבותיכם – בארץ ובח"ל:
כל מכה נפש לפי עדים ירצח את הרוצח – למה נאמר? לפי שהוא אומר ולא ימות הרוצח... גואל הדם הוא ימיתנו, שומע אני יהרגנו בינו לבין עצמו? ת"ל כל מכה נפש לפי עדים, מגיד שאין הורגים אלא בעדים, דברי ר' יאשיה.
ר' יונתן אומר: כל מכה נפש – למה נאמר? לפי שהוא אומר ולא ימות הרוצח, שומע אני יהרגנו בב"ד ושלא בעדים? ת"ל כל מכה נפש לפי עדים, מגיד שאין הורגו אלא בב"ד ובעדים".","209","","1395","True","True","False","","110","87.70.102.159","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76594","76591","למה לדעתך זה חורג מהכלל שהבאת ?","23/07/20 15:04","ב אב","תש"פ","15:04","אבי גרינבלט","האם אין דעת רבי יאשיה קובעת גם כאן את ההלכה עפ"י טובת הכלל ?","539","","1395","True","True","False","","65","77.125.5.89","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76605","76591","אין כאן כלל מחל'","23/07/20 18:08","ב אב","תש"פ","18:08","אור חדש","למסקנה שני התנאים מסכימים שצריך ב"ד ועדים

נחלקו בהו"א שדחתה התורה
לר' יאשיה בא לאסור על הגואל להרוג לפני הדיון בלא ב"ד
לר"י אוסר לב"ד להרוג ללא עדות (ברורה כנראה אך באמת שהלימוד שלו לא ברור ונראה שיש שיבוש בגרסתו)","458","","1395","True","True","False","","94","77.139.145.160","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76595","76594","לא","23/07/20 15:22","ב אב","תש"פ","15:22","עלי","כי כפי שאתה רואה רבי יאשיה מצריך רק עדים ולא בי"ד. עדים זה עניינם הפרטי ואילו בי"ד הם נציגי הכלל. רק רבי יונתן מצריך בי"ד. וכאמור, הייתי מצפה שהדעות יהיו מוחלפות.","209","","1395","True","True","False","","91","87.70.102.159","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76596","76595","לענ"ד אפשר להבין אחרת","23/07/20 15:33","ב אב","תש"פ","15:33","אבי גרינבלט","היות ומדובר ברוצח שהיחס אליו חמור משל שאר מומתי בי"ד , אולי לטובת הכלל , אין צורך בתהליך מורכב עם בי"ד ודי לנו בעדים.","539","","1395","True","True","False","","67","77.125.5.89","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76598","76596","ומה יאמר בעל הדעה השניה ?","23/07/20 15:45","ב אב","תש"פ","15:45","עלי","לטובת הפרט צריך בי"ד ? לא מסתבר לי.
הרי מדובר בכך שגאל הדם מצא את הרוצח בשגגה מחוץ לעיר מקלטו ועתה יכול כעיקרון להרוג את הרוצח. הייתי סבור שיוכל להורגו מיד כשפוגשו מחוץ לעיר מקלטו ? לכן באה התורה ומזהירה שלא, שגם עתה יש להורגו כראוי ועל פי עדות, אך כדרכו רבי יונתן מסתפק בכך שיהיו עדים ליציאתו מחוץ לעיר המקלט שלא כדין ודי בכך לגאל הדם כי גאולת הדם מהרוצח בשגגה היא עניינו הפרטי, ואילו רבי יאשיה סובר שככל דין וככל משפט, בכל מקרה של דיני נפשות עניינו של הציבור הוא ודרוש פיקוח ושפיטה בפני בי"ד ולא די בעדים.
לכן אני סבור שמוחלפות השיטות. תקן אותי אם אני טועה...","209","","1395","True","True","False","","98","87.70.102.159","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76599","76598","ראה מלבי"ם","23/07/20 15:47","ב אב","תש"פ","15:47","אבי גרינבלט","האם צריך בכלל לחדש שצריך עדים על מנת להמית ??

עוד ראה דברי המלבי"ם עה"ת
"כל מכה נפש לפי עדים. זה א"צ להשמיענו שצריך עדים שכבר אמר זה בכ"מ, ופי' שבא ללמד עוד דבר, כי ביתר מיתות ב"ד צריך שיהרג ע"י העדים ונקטעה יד העדים פטור כמ"ש בסנהדרין (דף מ"ד), אולם ברוצח גלתה תורה מות יומת שיומת ע"י כל אדם כמ"ש הרמב"ם (פי"ג מה' סנהדרין)"

נ.ב נלענ"ד שהפכת את הדעות בהודעתך האחרונה , רבי יאשיה לא דורש גם בי"ד (אלא רבי יונתן) וזה מתאים למה שהעליתי בסברה.","539","","1395","True","True","False","","70","77.125.5.89","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76602","76601","לא כי","23/07/20 17:11","ב אב","תש"פ","17:11","עלי","מה שכתבתי איך ראוי היה שהתנאים יאמרו זה כתבתי הפוך למובא בספרי, כי כאמור לפי הספרי רבי יאשיה אינו דורש אלא עדים ורבי יונתן דורש עדים ובי"ד.
וראה בספר הנ"ל 'לשיטתייהו' שרבי יאשיה נוקט תמיד קו 'ציבורי' והיה עליו לדרוש גם בי"ד נוסף לעדים, ואילו רבי יונתן שנוקט תמיד קו 'פרטי' היה יכול להסתפק בעדים לבד, ולכן אני טוען שהשיטות מוחלפות, ומה שהבאת ( גריבלט ) בשם המלבי"ם אינו משנה כלל לענייננו, כי שניהם מסכימים שצריך עדים והשאלה היא רק אם צריך גם בי"ד וזה עניין ציבורי, ורק רבי יאשיה נוקט בקו כזה ולכן מוחלפות השיטות. עיין בציטוט הספרי שהבאתי דקדק בדברים ותמצא כדבריי.
אני תוהה בעיקר אם באיזשהו מקום הרבי מלובביץ התייחס למחלוקת שבספרי אך אינני יודע אפילו איך לחפש.
עוד אני תוהה אם פרופ' מנחם כהנא העובד על מהדורה מדעית לספרי במדבר, שם ליבו לחילוף זה ומה דעתו לגבי טענתי, אך אין לי כרגע דרך לתקשר אליו.","209","","1395","True","True","False","","99","194.114.146.227","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76603","76601","עוד נקודה","23/07/20 17:24","ב אב","תש"פ","17:24","אחיקם קשת","בגמרא בסוף סנהדרין (קי:) שבק ר"ע לחסידותיה. שרגיל בכל מקום לזכות את ישראל. כלומר אנחנו מכירים בעובדה שלא תמיד התנא הולך לשיטתו.
כמו"כ המעשה על הלל שכעס (פסחים סו.) אע"פ שלעולם יהיה ענוותן כהלל (שבת לא.).
כך שצריך זהירות מסוימת בלהסיק על סמך שיטות במקומות אחרים. אם כי זה נכון שכשזוג תנאים חולקים הפוך משיטתם זה מעורר באמת שאולי מוחלפת השיטה","510","","1395","True","True","False","","78","212.76.119.229","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76604","76602","מה סברתו של רבי יאשיה","23/07/20 17:54","ב אב","תש"פ","17:54","אבי גרינבלט","ומדוע הוא מסתפק בעדים ולא מצריך בי"ד ?
בכל מקרה אשתדל להפנות את שאלתך לדמות בכירה ומוכרת בחב"ד (אחד מחברי המערכת שערכו את "חסידות מבוארת") , אשתדל להעלות את תשובתו כאן בלנ"ד.","539","","1395","True","True","False","","73","77.125.5.89","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76713","76603","האם עדיין לא ענו לגרינבלט ?","26/07/20 15:02","ה אב","תש"פ","15:02","עלי","","209","","1392","False","True","False","","90","87.70.150.102","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76609","76604","תודה מראש אם","23/07/20 19:22","ב אב","תש"פ","19:22","עלי","אכן תוכל לקבל תגובה מחכמי חב"ד זה יהיה מצויין.","209","","1395","True","True","False","","96","194.114.146.227","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76610","76609","השאלה כבר הועברה","23/07/20 19:26","ב אב","תש"פ","19:26","אבי גרינבלט","אכן הכיר מיד את הלימוד שהבאת מהרבי על שיטת מחלוקתם של ר"י ור"י.
אמסור את דבריו ברגע שאקבלם.
יש"כ","539","","1395","True","True","False","","73","77.125.5.89","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76612","76610","אפרופו","23/07/20 20:39","ב אב","תש"פ","20:39","עלי","כדאי לבדוק אם הרמב"ם פסק כמי משני התנאים במחלוקותיהם באופן עקבי, ואם כן גם במחלוקת שהבאתי, כי גם פסיקה עקבית יכולה לסייע להוכיח אם כדבריי או לא, אך אני לצערי נטול ספרים כמעט וגם אין זמני פנוי כרגע לחקירה כזו. אולי תלמיד חכמים או קבוצת ת"ח שזמנו/ם בידו/ם יכול/ים לבדוק זאת ביסודיות.","209","","1395","True","True","False","","96","87.71.103.112","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76714","76713","טרם","26/07/20 15:17","ה אב","תש"פ","15:17","אבי גרינבלט","אבל "עובדים" על זה (אתמול נגעתי בזה שוב מול בן דודי שהוא איש חב"ד ת"ח אמיתי וותיק בכל כתבי חכמי חב"ד) ובלנ"ד אשתדל להביא את התשובה.
השאלה בהחלט מעניינת ומאתגרת.","539","","1392","True","True","False","","43","77.125.5.89","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76829","76713","התשובה קצרה","28/07/20 16:35","ז אב","תש"פ","16:35","אבי גרינבלט","במחלוקת הנ"ל אין שייכות לעניין כלל והפרט.
עדים או בי"ד לעניין זה אינו נוגע לצורך הכלל לעומת צורך הפרט.
צורך הכלל לדוגמא קרבן ציבור מול צורך הפרט קרבן יחיד.
בעניין הנידון , אין הכרח לדון אם די בעד ואין צורך בבי"ד אין בזה התייחסות לכלל או לפרט ולכן אינו שייך לרשימת המחלוקות והעיקרון השווה שבהן.","539","","1390","True","True","False","","50","77.125.5.89","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76730","76714","ואל נא תשכל לבקש שיעיינו בכל","26/07/20 17:36","ה אב","תש"פ","17:36","עלי","פסיקות הרמב"ם בסוגיות הנוגעות...","209","","1392","True","True","False","","100","194.114.146.227","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76732","76730","אתה "מחמיר" בדרישות","26/07/20 17:56","ה אב","תש"פ","17:56","אבי גרינבלט","תעזור .....","539","","1392","True","True","False","","48","77.125.5.89","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76931","76829","אינני יודע מי העונה ועל סמך מה","29/07/20 17:02","ח אב","תש"פ","17:02","עלי","אבל התשובה מתחמקת ודחוקה מאד.
מאד משנה לגבי גואל הדם המעוניין לרצוח את הרוצח בשגגה אם עליו לרוצחו רק בעדים, שזה יכול לעשות כעניין שבינו לבינו שהוא עניינו הפרטי לגאול את דם הנרצח קרובו או שעליו לעשות זאת לאחר דיון בבי"ד ומשמע בית דין של כ"ג שהוא דיני נפשות לכל דבר ועניין רב בו לציבור שלא יהרגו רוצחים בשגגה ובכלל בסתם כי בי"ד קטלנית זה כתם על הציבור כולו.
אני מציע לך כת"ח לא להסתפק בתשובה של דחיה בקש, כי הגיון ישר ושכל בריא אין בה כלל. מצטער, אך נראה לי שהתשובה אינה מספקת כלל. לפחות לא אותי, ואני עומד על דעתי שהמחלוקת הפוכה.
ולא בכדי הצעתי לבדוק את פסיקות הרמב"ם בכל מחלוקות התנאים הללו אבל לי עצמי אין את הכלים כרגע לעשות זאת.
אני גם תמה על תלמידי החכמים המשתתפים בפורום כל כך הרבה בכל עניין שעומדים מהצד ואינם מביעים דעתם.

האם לא על עמידה מהצד חרבה ירושלים ?","209","","1389","True","True","False","","95","87.70.83.116","0","76575","שבת|קלט ע"א",""),new Message("76932","76931","לא לגופו של ענין","29/07/20 17:34","ח אב","תש"פ","17:34","אבי גרינבלט","א. יכול "להרגיע" שמדובר בתלמיד חכם אמיתי (במקרה גם בן דודי).
ב. הפלגת מאד בסיומת. לא לכ"א יש מה להוסיף בכל דיון.

היחיד שיכול לענות על שאלתך איננו עמנו כבר 27 שנים והוא בעל הרעיון , הרבי.
לא הסתפקתי בתשובה אבל היות והבטחתי לחזור עם תשובתו , זה מה שעשיתי (גילוי נאות , ממש לא סיפק אותי).

לתחושתי , צריך להבין היטב את השיטה ולהבין היטב את המושג כלל ויחיד ואומר רק זאת לסיכום (אין לי באמת מה לחדש) , אולי זה היוצא מן הכלל (ואולי לא אם לא הובן היטב העיקרון) ואידך זיל גמור.

דוגמא כדי שלא אכשל ב"פטור בולא כלום" :

הרבי מחדש כי המחלוקת בנוגע כח הפרט וכח הכלל אינו רק בנוגע כח הציבור, אלא גם בנוגע כל קבוצה שיש להם כוח משותף. שלדברי רבי יאשיה, ישנם שני מיני כח הכלל, וכאשר מדובר בכח הכלל שואב את כוחו מכח הפרט, כלומר שהוא מורכב מפרטים בודדים שלכל אחד מהם יש חשיבות מיוחדת, אזי כוחו של הפרט הוא ככח הכלל.
דוגמאות לכך הינם במחלוקת רבי יאשיה ורבי יונתן במכה אביו ואמו, אם משמעות הכתוב היא דווקא מי שמכה את שניהם, - וזו היא דעת רבי יאשיה שסובר כי אביו ואמו הינם מציאות של "מולידיו", לעומת רבי יונתן שסובר כי כל אחד מהם הינו מציאות לעצמו בענין זה, ולכן משמעות הפסוק היא מי שמכה אחד מהם, שגם עונשיו הוא במיתה.

עוד ניתן לומר שאולי המחלוקת המובאת בספרי אינה שייכת כלל לעיקרון הזה ואין כאן קו תמידי החורז את כל המחלוקות בין רבי יאשיה לרבי יונתן.","539","","1389","True","True","False","","76","77.125.5.89","0","76575","שבת|קלט ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);