סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

כתובותטז ע"בטז שבט תשפ"ג22:39שלוש קושיות על הגמרא בכתובות / ‏בניה
שלום רב לאוהבי תורתך
יש לי שלוש קושיות במסכת כתובות, אשמח לתירוצים שיאיר את עיני.

א. בדף יב: הגמרא אומרת שאין סתירה בין דעת ר"ג שאשה נאמנת בטענות בתולים משום "ברי ושמא ברי עדיף" לדעת ר"נ ש"אוקי ממונא בחזקת מריה" כי ר"ג סובר שהאשה נאמנת כי יש לה גם מיגו/חזקה. אבל בעמוד הבא הגמרא אומרת "...להודיעך כוחו דרבן גמליאל דאע"ג דליכא מיגו מהימנא", ובדף טז. הגמרא אומרת בפירוש "...עד כאן לא קאמר ר"ג התם אלא בברי ושמא" משמע שר"ג סובר את דעתו רק משום ש"ברי ושמא ברי עדיף" ולא משום עוד דברים!

ב. בדף טז: הגמרא דנה כיצד אע"פ שאישה מקבלת כתובתה ע"פ עדים אנו דואגים שהיא לא תוציא אח"כ כתובתה או תביא עדים אחרים ותגבה שוב את כתובתה. אבל כיצד גורמים מראש שאישה לא תגבה כתובתה ואח"כ תשרוף כתובתה (שזו טענה שמאמינים לה אם יש לזה עדים) ותגבה שוב כתובה ע"י עדים?

ג. בדף טז: הגמרא אומרת שסימן לאלמנה זה שמעבירים לפניה חבית סתומה ולא שפשוט לא מעבירים חבית כדי שלא תתפוס מאתיים ותאמר שהייתה בתולה ושלא העבירו בגלל אונס. אבל בדף יז: אומרים שסימן לאלמנה הוא שלא מחלקים בחתונתה קליות. למה לא חוששים שתתפוס ותאמר כנ"ל?

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר