המשנה הראשונה (כוונתי לגמרא עליה) ארוכה מאוד: ב-יד, והיא מתפרטת להרבה סוגיות.
כדי שהסוגיות יהיו מסודרות בראש, וממילא גם יקל עלינו לזכור את מקומן, חשוב מאוד לשים לב למבנה ההגיוני שלהם, שבעצם הוא מתאים לסדר של הגמרות בכל הש"ס:
א. דיונים על לשון המשנה (ב.-ג:)
ב. מקורות הדינים: בכסף מנלן, בביאה מנלן, ומניין שאף בשטר (ג:-ה.)
ג. דין נוסף שלא הוזכר במשנה - חופה (ה.-ה:)
ד. פרטי הדינים: בכסף, בשטר, בביאה (ה:-יא.)
ה. דיונים על שאר חלקי המשנה: ערך הכסף, המקור למיתת הבעל וכו' (יא.-יד.)
עוד בענייני סדר הש"ס והתועלת שבהבנת ההיגיון שבו, בחוברת "
יש סדר לש"ס"