"אמר רב נחמן אמר רבה בר אבוה סכין של עבודת כוכבים מותר לשחוט בה ואסור לחתוך בה בשר מותר לשחוט בה מקלקל הוא ואסור לחתוך בה בשר מתקן הוא".
רש"י: "מקלקל הוא. ואין זו הנאה שבחייה היו דמיה מרובין מלאחר שחיטה שבחייה היא עומדת לג' דברים לגדל ולדות ולחרישה ולאכילה".
זה לא מובן, נהי נמי שבחשבון הכללי הכספי יש כאן הפסד אבל האדם הרי רוצה לאכול בשר וזוהי הנאתו. מדוע אין נחשב שנהנה מהסכין?
כשאדם משלם הרבה כסף לאכול במסעדה, נגיד שהוא מקלקל כי הפסיד כסף? זה שווה לו את הכסף הזה. גם כאן שווה לו לשחוט את הבהמה כי רוצה לאוכלה.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום