קשיא לי, למה לא תירצה הגמרא כגון שהדליק אור בשבת וממשיך ליהנות ממעשה העבירה בו ביום. דהסברא נותנת דגם לפי רבי שיוה"כ מכפר אפילו בלי תשובה, זה רק באופן שעובר העבירה חדל ממנה. שהרי הגמרא מחפשת שיהיה שהות ביום לאחר העבירה. ולמה צריך שהות ביום לאחר העבירה? נגיד שבד בבד עם מעשה העבירה באה הכפרה ביחד. חזינן שאף לרבי לא יתכן שבשעת העבירה יתכפר לו. וממילא ניתן שפיר לומר שאם העבריין נהנה ממעשה העבירה, גם רבי יודה שלא מתכפר לו דנחשב שעדיין אדוק בעבירה ולא סיים אותה.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום