ברכותיט ע"בג אלול תשע"ב01:10מה הסיבה לכך שעשה דוחה לא תעשה? / אלעד סטופל
הרמב"ן בפרשת יתרו (בהתייחס למצוות שבת) מסביר שעשה דוחה ל"ת מפני שעשה פירושו התקרבות להקב"ה ולא תעשה פירושו עמידה במקום ולא נסיגה, ולכן הקב"ה מעדיף ההתקרבות (עשה) על פני העמידה במקום (ל"ת).
[מענין הדבר שהמהר"ץ חיות בב"ק ט' הביא שהרמב"ן מבאר טעם הדבר שעשה דוחה ל"ת בפרשת בא אך לא מצאתי שם הדברים].
אשמח לקרוא נימוקים נוספים לכך שעשה דוחה ל"ת.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום