כאןאמר רבינא זאת אומרת הרהור כדבור דמי דאי סלקא דעתך לאו כדבור דמי למה מהרהר אלא מאי הרהור כדבור דמי יוציא בשפתיו כדאשכחן בסיני ורב חסדא אמר הרהור לאו כדבור דמי דאי סלקא דעתך הרהור כדבור דמי יוציא בשפתיו אלא מאי הרהור לאו כדבור דמי למה מהרהר אמר רבי אלעזר כדי שלא יהו כל העולם עוסקין בו והוא יושב ובטל
ונגרוס בפרקא אחרינא (ב) אמר רב אדא בר אהבה בדבר שהצבור עוסקין בו
הגהות הב"ח (ב):
נ"ב פי' בהל' דרך ארץ כדלקמן בדף כ"ב: