בנוגע לדברי הגמרא:
"דהא יהוא צדיקא רבה הוה שנאמר..."
במגדים לב נכתב מאמר מאת י' רוזנסון בנושא "יהוא צדיק גדול היה - האמנם?".
כנספח למאמרו של י' רוזנסון, 'קושר או מלך עם ה', כתב הרב סבתו בנושא זה.
כדאי לראות שם את הדברים בפירוט.
אציין כאן את הנקודה העיקרית:
בכל כתבי היד של המסכת וכן בעדים העקיפים משפט זה 'דהא יהוא צדיקה רבה הוה' - חסר.
ר' רבינוביץ בדק"ס מראה כיצד השתרבב משפט זה לנוסח וילנא, וזו דוגמה קלסית לשרשרת טעויות שגרמה למשפט זה להיכנס לדפוס.
החשיבות של דוגמה זו היא שזהו המקום היחידי בתלמוד שבו כביכול מובעת הערכה חיובית מופלגת ליהוא ועל פי זה מוצגת בסקירות השונות עמדת חז"ל ביחס ליהוא. אבל באמת משפט זה אינו מקורי ואין ללמוד מכאן על יחס חז"ל ליהוא.
כאמור הדברים נכתבו בפירוט במגדים לב, עיין שם.
למאמר של הרב סבתו