אמר טבי רישבא אמר שמואל:
אף גידולי תרומה תרומה בו ביום גזרו.
מ''ט א''ר חנינא גזירה משום תרומה טהורה ביד ישראל.מדוע נאמר "גזירה משום תרומה
טהורה ביד ישראל" - הרי לכאורה אף אם התרומה
טמאה, אותו חשש קיים?
ובדק"ס מצאתי שתיבה זו איננה מופיעה בכי"מ.
ואולי לגרסתינו יש ליישב שנקט לשון "טהורה" אגב לשון "טמאה" שנקט בהמשך ("אלא גזירה משום תרומה טמאה ביד כהן דילמא משהי לה גביה ואתי לידי תקלה"),
וכן אולי יש ליישב שנקט את המציאות הרגילה והרווחת לרוב (דאצל ישראל התרומה היא בדרך כלל טהורה, כיון שמזדרז ליתנה לכהן, אך הכהן פעמים משהה את התרומה אצלו לזמן רב ואז היא נטמאת).