סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

שבתכט ע"אטז חשון תשע"ג14:09"חקק קב בבקעת.. נולד הוא" / ‏amdavid
מדוע הוא נקרא נולד, סוף סוף לא בטל ממנו שם בקעת, כלומר הוא עדיין עשוי לשמש להסקה, ובפועל הישראל מסיקה ביום טוב (לכו"ע, גם לאוסרים זה רק מצד נולד אבל ביום חול ודאי שהישראל יכול להסיקה) כלומר אנשים ממשיכים להשתמש בשימוש המקורי של חפץ לפי הרצוי להם ולא לפי "שם" חדש שנולד בכלי.
נולד לכאורה זה שנוצר משהו חדש שלא היה מקודם ולא שנתווסף בו שימוש.

ולחידוד יותר, נהי שנולד בו שם חדש ומקרי כעת (גם) קב, מ"מ היסוד של מוקצה נולד "שלא היה בדעתו/לא הזמינו/לא מוכן למלאכה זו/הסיח דעתו" לא שייך כאן, שהרי הבקעת הייתה ועדיין כאן, ראויה להסקה, הוא חשב עליה להסקה, ומאי נולד איכא הכא? (בכלי שנשבר לא היה כאן גזיר עץ עדיין)

בקיצור, מה הסברא שאם עבר עילוי נקרא נולד?

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר