שבתנו ע"ביד כסלו תשע"ג09:30"נתן צוציתא" לפי הגאונים / הראל
יונה פרנקל (דרכי האגדה בפרשנות):
גאוני בבל האחרונים, השכלתניים, האמינו בנסים שנעשים ע"י נביאים אך לא היה קל להם להאמין שחכמים, תנאים ואמוראים שאינם נביאים, יכולים לצאת מחוץ לדרכי הטבע ולעשות נסים. לכן מפרשים הם הרבה את סיפורי מעשי חכמים הנסיים פירוש רציונאליסטי. ... בבבלי שבת נו ע"ב רומז התלמוד על עוקבא שהיה בעל תשובה וכינויו 'נתן דצוציתא'. רש"י ... מקשר כינוי זה עם היותו בעל תשובה ומביא כאן שני פירושים: 'על שם ניצוצין דנורא שהמלאך פשט ידו... או שהמלאך אחזו בציצית ראשו'. בסנהדרין לא ע"ב מובא ברש"י פירוש שלישי 'כשהיה יוצא לשוק היה נר דולק בראשו מן השמים'. לעומת כל זה פירשו רב צמח ורס"ג: 'נתן דצוציתא בנערותו היה מתקן בשערו ומקשט והיה עושהו תלתלים וקורין אותו נתן דצוציתא'.
[כשנגיע בעז"ה לשבת קח ע"א אני מקוה לזכור לשוב ולהביא את פירושם לסוגיה.]
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום