תפילין על עור של עוף טהור – כותבין. דחשיב עור כמו לגבי שבת, ונקביו אינן פוסלין כיון שהדיו עוברת עליהן. עור שיש בו נקב – אם אין הדיו עוברת עליו, פסול לכתיבת סת"ם. אם עוברת, כשר. עור של עוף העולה – מוקטר למזבח, מגזיה"כ אע"פ דעור בהמת העולה מופשט קודם ההקטרה. (גם להצד דאינו עור, מ"מ רבותא יש כאן דנקביו אינן מחשיבים אותו למאוס). כתיבת תפילין על עור של דג טהור – אם יבוא אליהו ויאמר דפוסקת זוהמתו בעיבוד, יוכשר. אליהו שאמר הלכה באיסור והיתר – אין מקבלין ממנו, דלא בשמים היא. חציצה בפני הטומאה באהל המת – על ידי דבר שאינו מקבל טומאה. כלי העשוי מעצמות ועור בהמות וחיות יבשה – מקבלין טומאה, ואין חוצצין באהל המת. כלי העשוי מעצמות דג ועורו – אינו מקבל טומאה ומציל באהל המת.
כתיבת תפילין – רק על עור בהמה וחיה (ועוף) טהורין. ואף על עור נבילות וטריפות שלהם. והלכה למשה מסיני שאף נכרכות רק בשערן ונתפרות רק בגידן. עור בהמה וחיה טמאין – פסול לכתיבת תפילין וכ"ש נבילות וטריפות שלהם, ושערן וגידן פסול.
דם באשה – אינו מטמאה נדה אלא אדום (או שחור כיון שבתחילתו אדום הוא). מילה – באותו מקום. י"א גז"ש מערלת פרי, וי"א מקרא דערל זכר. (רב ירד לבבל וחש במעיו וריפאהו שמואל ע"י לחם שעורים וכסא דהרסנא ושכר ועיכוב ביהכ"ס).
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום