מניין הגיע הביטוי "מאן דאכיל תמרי בארבילא לקי"?
ומה הקשר בין זה לבין המקיף את שיער ראשו?
הריטב"א טוען שמדובר פה בתמרים שנלקטו ביום טוב, אבל זה תמוה מאוד כי לא מוזכר פה שום דבר על יום טוב, ולא ברור למה שהוא יאכל תמרים דווקא בתוך כברה...
ומצאתי בערוך לנר שכותב שהיה מקובל שהמסתפר יושב על גבי כברה כדי ששערותיו לא יתפזרו, וכוונת הגמרא היא שכמו שהיושב על הכברה ואוכל תמרים לא לוקה, כך גם מי שיושב על הכברה ואחרים מקיפים את ראשו לא ילקה.
אם יש מישהו שמצא הסבר נוסף, אשמח לשמוע...
כתובות אינטרנט נלוות:ערוך לנר