סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

מכותיט ע"אטו תמוז תש"ע08:49מקריבין אע"פ שאין בית / ‏מתפעל
הגמרא לא מתייחסת לבעיה של הטומאה, אולי בגלל שטומאה הותרה או דחויה בציבור.
אבל לכאורה הרי אנחנו מדברים על קרבן בכור, והבכור אינו קרבן ציבור ולכן הטומאה לא נדחית (כך זכור לי) ואם כן, כיצד רצתה הגמרא לומר שאם קדושה ראשונה קידשה לעתיד לבא, אם כן שפיר ניתן להקריב ולזרוק הדם ולאוכלו?

עוד להעיר, שמעתי פעם ומסתמא קראתי היכן שהוא,
שהרב מבריסק הגרי"ז הלוי זצ"ל היה עוזב בכל שנה את ירושלים לפני חג הפסח בכדי שיהיה בדרך רחוקה ויפטר מקרבן פסח וזאת משום הדעה שמקריבין אף שאין בית ולא רצה להכנס לחיוב.
בהנחה שהסיפור נכון, הוקשה לי, הרי בזמן המדובר, בין השנים תש"א לתש"ח, בודאי לא היתה שום אפשרות להקריב בפועל בהר הבית, והרי הדברים ק"ו, מה אם היום שכביכול ירושלים תחת שליטת המדינה, לא יכולים אפילו למלמל פסוק תהילים מפאת השליטים הוואקף ימח שמם, אם כן בודאי שבזמן ההוא בשליטת הירדנים שלא היו נותנים. ולכן אין לך אונס גדול מזה ומדוע הוצרך הרב לאונס נוסף של דרך רחוקה?

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר