סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

פסחיםנה ע"בט אלול תשע"ג00:33תיקון מנעלים בחול המועד - דבר האבד? / ‏שילת
שלום רב לכולם.

למדנו בברייתא "רבי יוסי ברבי יהודה אומר: אף הרצענין [מותרים לעשות מלאכה בערבי פסחים עד חצות], שכן עולי רגלים מתקנין מנעליהן בחולו של מועד".

התוספות (ד"ה עולי רגלים) דייקו מדברי הברייתא שאסור לתקן מנעלים בחול המועד, שהרי משמע שרק עולי רגלים מותרים בכך. לאחר מכן הביאו התוספות נימוק להתיר תיקון מנעלים בחול המועד משום "דדבר האבד הוא שמא יקרעו יותר", ודחו נימוק זה בטיעון "דהא יכול לקנות חדשים".

בימינו עלות תיקון נעל היא - להשערתי - כעשירית מעלות רכישת נעל חדשה. סביר להניח שתמיד היה פער כספי בלתי מבוטל בין תיקון נעל ישנה לרכישת נעל חדשה.
אם כן, נשאלת השאלה, הלא "דבר האבד" הוא, שהרי רכישת נעל חדשה תעלה לאדם (לדוגמא) 250 ש"ח, בעוד תיקון הנעל הישנה תעלה לו (לדוגמא) 25 ש"ח, ומדוע כתבו התוס' שאסור לתקן מנעלים בחול המועד?

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר