שבועותיד ע"אג אב תש"ע07:49חייב ביציאתו שכן נהנה? / מתפעל
"היה משמש עם הטהורה ואמרה לו נטמאתי ופירש מיד חייב מפני שיציאתו הנאה לו כביאתו".
מדוע מדגישה המשנה את ענין ההנאה? וכי בהנאה תליא מילתא? הרי עיקר החיוב הוא משום ביאה אסורה, אם יציאה מוגדרת כביאה הוא חייב ואם לא, אז לא. מה לי נהנה או לא?
וכי אדם שמאד לא אוהב חזיר ואכלו, נאמר שאינו חייב כי לא נהנה?
ולפי זה, מנין לנו באמת שיציאה בלבד נחשבת כביאה? אולי ביאה כשמה, רק כניסה?
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום