ח: א. לבר משבת. לכאורה צ"ב אי שבת חל ביום ששי לפרישה ולא נזה א"כ אין טעם להזות בשני, דהא אם נטמא יום קודם פרישתו, ולא נזה עליו בשביעי שלו שחל בששי א"כ לא יועיל כלל האי הזאה בשני לפרישה. וכן אם חל יום רביעי בשבת, לא נזה בראשון, ואם חל שביעי בשבת לא נזה בשלישי, וצ"ב.
ב. ומחליפין אותה כל יב חודש. לכאורה היה מקום לפרש מחליפים את הכהונה. אבל רש"י משמע לו את הלשכה ומזה הוציא שכל כהן היה משפץ אותה לפי טעמו ולזכרו.
ואגב עמדו על כך בספרים מה ראו על ככה כשכל שנה מת הכהן הלא ראוי ביסורים, ומדוע היה מוכן מישהו שוב ושוב לקנותה בממון וליכנס לפני ולפנים. וקצת רחוק שכל א' מהם חשב שהוא כן ראוי. (ובזה גם יובן ששיפץ את הלישכה ולא חשב ששנה הבאה שוב יהרסו את מה שעשה). ויש שמסבירים שבאמת כוונתם לקירבת אלוקים במסירות נפש, אבל הדבר רחוק מאד ויל"ע.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום