"היתה גבוהה עשרה טפחים והוצין יורדין לתוך עשרה, סבר אביי למימר: אם חמתם מרובה מצלתם - כשרה. - אמר ליה רבא: הא דירה סרוחה היא, ואין אדם דר בדירה סרוחה." נחלקו ראשונים אם בסוכה עם הוצין- פסול דיעבד או רק לכתחילה, והשו"ע פסק שפסול דיעבד. לכ' קשה- א"כ למה בע"ב הגמ' מחפשת מקור לכך שסוכה צריכה י' טפחים (והלא לכ' הוא פסול מדין דירה סרוחה)?! חשבתי לתרץ שהגמ' בע"ב מתייחסת רק לגובה הדפנות- שצריכות להיות י"ט (גם כשהסכך גבוה מי')
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום