ראיתי שהובא בשם "
שושן סודות" שמוכח שמלאך המוות לא שלט ביעקב כיוון ש"לא מתו בניו בחייו".
ותי' שהרי יוסף מת לכו"ע לאחר מאה ועשר שנים ואם יעקב אבינו היה עדיין חי באותו פרק הרי ש"מת בנו בחייו"?
ואומנם ייתכן לומר שכל עוד היה יעקב אדם פרטי לא היה לס"מ שום שליטה בו אבל כיוון ש"ברא כרעה דאבוה" הרי שכיוון שירדו הבנים במדרגתם והיה לס"מ שליטה
בהם מצד מה, הרי שמהם בא לו צד נגיעה ביעקב עצמו (ואולי זה הרמז בנגיעתו בכף ירכו?), וכיוון שמת ראשון בניו וניתן למה"מ שלטון בבית יעקב ממילא גם היה בחינת מיתה ביעקב עצמו, מיהו כיוון שכל השליטה בו היא רק מצד זרעו ממילא כ"ע יש "זרעו בחיים" באותה רמה יש חיות גם בו שהרי אי אפשר זה בלא זה.