סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

חגיגהכג ע"אז תשרי תשע"ה09:17מדוע על הירושלמי ולא על הבבלי / ‏עלי
מקובל וכך נכתב רבות ( עיין במבוא למהדורת האקדמיה )על הירושלמי, בעיקר היות והוא מבוסס ברובו על כתב היד היחיד שבליידן, שרבו בו מאד השיבושים מסוגים שונים. לא שמעתי ולא ראיתי מי שכותב שמצב דומה או גרוע מזה קיים בבבלי.
והנה במקרה בדף שלנו מובא סיפור המעשה על העברת החבית והסנדל הטמא בספינה בירדן, ורק מנוסח הסיפור בירושלמי מובן הסיפור יותר ונפתרים חלק מהקשיים שבסיפור בנוסח שבבבלי. האין זה מוכיח שדווקא בבבלי חלו שיבושים והשמטות פרטים חשובים מסיפור המעשה, ומה זה משנה אם נאמר שזו תוצאת עריכה מצמצמת מכוונת וכדו' ולא שיבוש, סוף סוף הסיפור אינו שלם כבירושלמי ? והרי מקרים דומים רבים יש שדווקא מסורת הירושלמי נראית מדויקת ומקורית יותר ?
היש התיחסות מסודרת לעניין בספרי המחקר או בראשונים או באחרונים ?

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר