ראו כאן
המופעים של הביטוי שבכותרת.
8 פעמים מופיע הביטוי ובכולם המדבר הוא רב ששת על רב.
אומנם יש בגמרא 11 סיפורים בהם היה
מנמנם אחד האמוראים בעוד היה דיון הלכתי למולו בהיותו במצב לא ערני לגמרי.
ייתכן א"כ לקבל שאכן
היה גם רב נוהג במנהג זה והיה רגיל לענות לתלמידים גם בלא ערות גמורה והיה הדבר ברור לרב ששת שלא כל שמועות שנאמרו בשם רב צריך לסמוך עליהן ולכן הרשה לעצמו לומר ביטוי זה באותם מקרים שהיה נראה לו שלא ייתכן שאמרם רב בערנות.