בתולה נישאת ביום הרביעי ואלמנה ביום החמישי בר קפרא אמר מפני שכתוב בם ברכה
והלא אין כתיב ברכה אלא בחמישי ובששי בלבד
בחמישי בעופות ובדגים בששי באדם וחוה
אמר רבי יוסי טעמא דבר קפרא רביעי אור חמשי, חמישי אור ששי
והלא כתיב ברכה בשביעי
אין כתיב ברכה בבריות אלא ביום [כאילו אין כתיב אלא בבריות ולא על היום]
===
דבר קפרא אמר מפני שכתוב בהן ברכה שוין שאינה נישאת לא בערב שבת ולא במוצאי שבת לא בערב שבת מפני כבוד שבת ולא במוצאי שבת חברייא אמרין מפני הטורח
רבי יוסי אומר מפני כבוד שבת
מתניתא מסייעא לחברייא מפני מה אמרו בתולה נישאת ביום הרביעי כדי שיהא אדם מתקין צרכיו ג' ימים זה אחר זה
ר' בא בר כהן אמר קומי רבי יוסי רבי אחא בשם רבי יעקב בר אידי אסור לאדם לישא אשה בערב שבת
הדא דאת אמר לעשות סעודת אירוסין הא לארוס יארס
שמואל אמר אפילו בתשעה באב יארס שלא יקדמנו אחר
מחלפא שיטתא דשמואל תמן הוא אמר (תהילים סח) אלהים מושיב יחידים ביתה וגו' (תהילים סג) במאזנים לעלות המה מהבל יחד ובההוא אמר אכין
אלא שלא יקדמנו אחר בתפילה ואף על פי כן לא קיימה
שיעור מקביל נפלאכתובות ירושלמי עם ביאור מאד קצר מאד קצר כדרך הירושלמי
גרגיר נפלא על הדף