הריני מסלסל. ממאי דהדין סלסול שערא? כדאמרה ליה ההיא אמתא דבי רבי לההוא גברא: עד מתי אתה מסלסל בשערך! אימא: תורה, דכתיב: (משלי ד) סלסלה ותרוממך! אמר שמואל: הכא נמי שתפוס בשערו.
הריני מכלכל. ממאי דהדין כילכול שערו הוא? כדתנן: סיד - ר' יהודה אומר: כדי לסוד כילכול, ואמר רב: בת צידעא. אימא: מיזן עניי, כדכתיב: (בראשית מז) ויכלכל יוסף את אביו ואת אחיו! אמר שמואל: הכא נמי שתפוס בשערו.
הרי עלי לשלח פרע - הרי זה נזיר. ממאי דהדין שילוח ריבויא הוא? דכתיב: (שיר השירים ד) שלחיך פרדס רמונים. אימא: מידי דעבורי, כדכתיב: (איוב ה) ושולח מים על פני חוצות! תנא פרע פרע יליף, כתיב הכא: (במדבר ו') קדוש יהיה גדל פרע, וכתיב התם גבי כהן הדיוט: (יחזקאל מד) ופרע לא ישלחו. ואיבעית אימא: האי שולח מים נמי ריבוי הוא, (כדמתרגם רב יוסף:) דכד משקין ליה מיא לפירא ורבי.
הרי עלי ציפרין - רבי מאיר אומר: נזיר. מאי טעמא דרבי מאיר? אמר ריש לקיש: ציפרין סמוכין לשיער קיבל עליו, דכתיב: (דניאל ד) עד די שעריה כנשרין רבה וטפרוהי כצפרין, רבי מאיר סבר: מתפיס איניש במידי דסמיך ליה, ורבנן סברי: לא מתפיס איניש במידי דסמיך ליה.
.... והתניא: האומר ימין - הרי זו שבועה; מ"ט? לאו משום דכתי': (דניאל יב) וירם ימינו ושמאלו אל השמים וישבע בחי /ב' בשוא ח' בצירה/ העולם! אמרי: לא, משום דימין גופיה איקרי שבועה, דתניא: מניין לאומר ימין שהיא שבועה? שנאמר: (ישעיהו סב) נשבע ה' בימינו. ומניין לאומר שמאל שהיא שבועה? שנאמר: (ישעיהו סב) ובזרוע עוזו.
אני מסיק שהנודרים בנזיר יודעים תנ"ך על בוריו האם זה נכון?
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום