בסוגייתנו מופיע הקטע הבא:
[נ''א במדרש בפרשה נשא (ד' רמ''ב) וגלח הנזיר - רבי יאשיה אומר: בשלמים הכתוב מדבר, או אינו וכו' אם כך אמרה תורה לא תעלה וכו' ק''ו לדבר שלא יגלח פתח אהל מועד אלא בשלמים הכתוב מדבר] וב
מסורת הש"ס מובא:
בדפוס ישן משנת ת"ע ליתא.כמובן שקטע זה נכנס לגמרא בשלב מאוחר ביותר, שהרי
מדרש רבה לספר במדבר נערך מאות שנים לאחר חתימת התלמוד.
בתצלום מובא כתב-יד ובו לא מופיע קטע זה (ואגב, כך גם לא מופיע בו האיכא דאמרי של רבי יצחק להלן בסוגיה, וכפי שהגיה בהגהות הגר"א אות ב).
שאלתי את
הרב יעקב לויפר על כך וענה לי כדלהלן:
כן, זה קטע תמוה שכבר שנים עמדתי עליו.
זה נכנס בשלב מאוחר למדי, בכל הדפוסים הישנים אינו. הקדום ביותר שמצאתי בינתיים הוא למברג תרכ"ג (שם כתוב לפחות 'בפרשת נשא' ולא בצורה העילגת 'בפרשה נשא' שבוילנא, זה קרה בגלל פתיחה שגויה של הקיצור בפ')