סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

סוכהמו ע"בכד תשרי תשע"ו12:18ישיבה בסוכה בשמיני עצרת / ‏galsaba
להבנתי נפסק להלכה בגמרא שיש לשבת בסוכה בשמיני עצרת ולא לברך משום ספק שביעי. נראה לי שהלכה זו נקבעה לפני שעברו להשתמש בלוח הקבוע שקבע הילל השני. מדוע גם אחכ (רמבם, ש״ע) המשיכו בהלכה זו? להבנתי, שלא שיום שני של גלויות, כאן יש קונפליקט בעייתי, של יום שביעי עם חג שמיני עצרת. ואכן יש מנהגים שונים והתפתלויות כמו לשבת בסוכה ולא לברך, לא לשבת בסוכה בערב אבל ביום שמיני עצרת (ביום) כן לשבת, וכו. האם לא היה נכון יותר לומר שההלכה שנפסקה בגמרא טובה היא לימים שלפני השימוש בלוח הקבוע, אבל השתא, שיש לנו לוח קבוע ועל מנת להמנע מתרתי דסתרי כמוזכר לעיל, לא נתיר לשבת בסוכה בשמיני עצרת?

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר