בגמ': ואמר ריב"ל כל הנהנה מצרי עין וכו' שנאמר אל תלחם וגו', רנב"י אמר עובר בב' לאווין וכו' הנה אצל אאע"ה נאמר שלא רצה לקחת ממלך סדום מחוט ועד שרוך נעל שלא יאמר אני העשרתי את אברהם,. נשאלת השאלה מדוע מפרעה ומאבימלך כן לקח אאע"ה ולא חשש שמא יאמרו אני העשרתי וכו'?
י"ל ע"פ הגמ' דלעיל. מלך סדום הרי מלך על עם שצרות עין היותה לו דרך וחוק חיים, ומי שלא נהג בצרות עין ענשוהו ע"פ חוקי המדינה. אפש"ל א"כ שהיה כאן עוד טעם למה לא רצה אאע"ה לקחת ממלך סדום משום שאסור לקחת מצרי עין, ולכן דוקא ממלך סדום לא רצה לקחת.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום