סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

גיטיןנה ע"בכח שבט תשע"ו09:13כרת מדבריהם / ‏אבי גרינבלט
נפסק להלכה שיאוש לבד אינו קונה (חו"מ שנג,ב)
אמנם כבר מצינו כוח חכמים בתקנות בביטול מצוות בשב ואל תעשה וכד'.
כיצד ניתן להבין שבעקבות תקנת חכמים כמובן לצורך תיקון העולם , אדם זה יחוייב בכרת ? זאת דעת רבא בלבד (נפסק כך להלכה ברמבם מעשה הקרבנות יח,יד אבל הכס"מ במקום חולק וסובר שהנפק"מ היחידה היא לגיזותיה ונשאר בצ"ע) , מאין העוצמה המבהילה הזאת ?
אמנם במקום אחר מביא הרמב"ם (קרבן פסח ו,ו) "יבוא עשה שיש בו כרת, וידחה איסור של דבריהם" היינו כוח דברי חכמים (כמעט ו)עומד כנגד מעשה הענוש כרת.
האם הדברים נובעים מהרצון להזהיר את העולם כנגד עוון הגזל המקטרג על עם ישראל ?

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר