הברייתא מלמדת אותנו, מנין שאלמנה לכ"ג נפסלת לכהונה (גם להדיוט אם התאלמנה מכ"ג) , מק"ו , כאשר הולד פסול למרות שלא עבר עבירה, ק"ו שהאם תיפסל לכהונה. א. עפ"י אותו ההיגיון גם כאשר נולד ממזר מביאת איסור , האם היתה צריכה להיפסל לכהונה מה שלא קיים במקרה זה (שאלה שנשאלה אצלנו בשיעור). ומצאתי כי זאת שאלתו של התורה תמימה (ויקרא כא,טו אות קה) ועונה שאולי , שונה הענין בין פסול כהונה לפסולי קהל , אבל הוא מוסיף "וצ"ע". ב. ועוד שאלה גם בה דן התורה תמימה , כיצד ניתן להבין מדברי הפסוק "ולא יחלל זרעו" לגבי פסול האלמנה וכנגד הבנה פשוטה וברורה שמדובר בזרעו ? ג. ועוד שאלה ששואל , שהרי הלימוד כפי שראינו ברש"י (עה,א) , "ולא יחלל" 2 חילולין הוא עושה (זרעו ובעולתו האלמנה) כבר אמור היה להוכיח זאת ; ואולי הדברים רמוזים בדף עה ומתייחסים גם לדרשה אצלנו בדף עז.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום