בהקדמת הרמב"ם למשנה דן הרמב"ם במושג הלכה למשה מסיני. וכך הוא מגדיר אותה: "אם כן מה הם אותם ההלכות המיוחדות שאמרו בהם שהם הלכה למשה מסיני? והנה זה יסוד צריך שתדענו. והוא, שהפירושים המקובלים ממשה אין בהם מחלוקת כלל, ... וכל ענין שאין לו רמז במקרא ולא אסמכתא ואי אפשר ללמדו באחת המדות, באלה בלבד אומרים הלכה למשה מסיני,
והנה אנחנו מוצאים לגבי "צרורות" מחלוקת בין חכמים לסומכוס האם משלם נזק או חצי נזק, כאשר התלמוד מגדיר דין זה כהלכה למשה מסיני: "וחצי נזק צרורות - הלכתא גמירי לה.
כפי שמפרש למשל רש"י רש"י (מסכת בבא קמא דף ג עמוד ב): "דקי"ל דהלכתא גמירי לה למשה מסיני דממונא הוא ולא קנס.
איך יש מחלוקת בדבר שהוא הלכה למשה מסיני?
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום