סקר
ממתי אתה בדף היומי?






 

פורום פורטל הדף היומי

סוכהטו ע"אח תשרי תשע"ז11:20[ללא נושא] / ‏שלמה השואל
תִּקְרָה שֶׁאֵין עָלֶיהָ מַעֲזִיבָה
רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר,
- בֵּית שַׁמַּאי אוֹמְרִים, מְפַקְפֵּק וְנוֹטֵל אַחַת מִבֵּינְתַיִם
- רַבִּי מֵאִיר אוֹמֵר, נוֹטֵל אַחַת מִבֵּינְתַיִם, וְאֵין מְפַקְפֵּק:

במשנה זאת מדובר בנסרים שבין 3 ל 4 טפחים לדעת ר יהודה כשר ור' מאיר פוסל

ר יהודה שמכשיר נסרים כאלו מסביר שמחלוקת ב"ש וב"ה
רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר
• בֵּית שַׁמַּאי אוֹמְרִים, מְפַקְפֵּק וְנוֹטֵל אַחַת מִבֵּינְתַיִם
• וּבֵית הִלֵּל אוֹמְרִים, מְפַקְפֵּק אוֹ נוֹטֵל אַחַת מִבֵּינְתַיִם

ב"ה מובנים מפקפק ואז מתקן את הבעיה של תעשה ולא מן העשוי או נוטל אחת מבנתיים ושם סכך כשר ואז רוב הסכך כשר ובסדר
השאלה למה ב"ש מצריכים את שני הפעולות ?

ר מאיר שפוסל והבעיה היא כפולה הנסרים פסולים (מעל 3) וגם תעשה ולא מן העשוי
הפתרון חייב להיות , נוֹטֵל אַחַת מִבֵּינְתַיִם, וְאֵין מְפַקְפֵּק .

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר