סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

בבא מציעאס ע"בכב חשון תשע"ז17:12חוששים מריבית? כך נערכים לומדי הדף היומי / ‏לינקוש
חוששים מריבית? כך נערכים לומדי הדף היומי

בבית ההוראה לענייני ריבית שבראשות הגאון רבי פנחס וינד נערכים לתת מענה להתעניינות ההולכת וגוברת של לומדי הדף היומי להוסיף ידע בהלכות ריבית הנוגעות הלכה למעשה, זאת לקראת תחילת לימוד פרק 'איזהו נשך' במסכת בבא מציעא על ידי רבבות לומדי הדף היומי

לקראת תחילת לימוד פרק 'איזהו נשך' במסכת בבא מציעא על ידי רבבות לומדי הדף היומי, נערכים בבית ההוראה לענייני ריבית שבראשות הגאון רבי פנחס וינד לתת מענה להתעניינות ההולכת וגוברת של לומדי הדף היומי להוסיף ידע בהלכות ריבית הנוגעות הלכה למעשה.

כפי שידוע בהיכלי התורה והישיבות, לימוד הגמרא בפרק איזהו נשך, אף שנראה על פניו כפרק קשה להבנה, כאשר הוא נלמד באופן של בירור ההלכה למעשה והשוואת האופנים שבמשנה ובגמרא למציאות הכלכלית בת זמננו, נעשה הפרק ברור ומתוק באופן שקשה לשכוח ממנו, והוא מעורר אצל הלומדים שאלות רבות ומגוונות הנוגעות להתנהלות הכלכלית שמקיפה את המציאות של כל אחד ואחד בכל יום.

בעבר, שאלות בהלכות ריבית היו שייכות בעיקר לבעלי עסקים, אך כיום, כל יהודי, בין אם הוא עוסק לפרנסתו ובין אם הוא אברך כולל ההוגה בתורה מבוקר עד ליל, מוקף בשאלות של ריבית לרוב. שכן המציאות, ריבוי האשראי והתפתחות הטכנולוגיה, יוצרת מצב בו לכל אדם יש חובות לרוב, אם זה בהלוואות בנקאיות, חוץ בנקאיות, ואם זה בשאר חובות ותשלומים לשלל חברות, עבור טלפון, חשמל, גז, מים, ארנונה ועוד.

כמו כן, בכל תהליך קניה ומכירה של דירה, בכל חוזה של שכירות דירה, ישנם סעיפים רבים שיש בהם שאלות קשות של איסור ריבית. כך גם בכל חוזה עבודה מול מעסיק, או מול קבלן שיפוצים, יש לוודא שהכל נעשה באופן המותר.

לאור הביקוש ההולך וגובר של לומדי הדף היומי, מאות רבנים ודיינים מכל רחבי הארץ, שעברו שימוש מיוחד בהלכות ריבית, בבית ההוראה שעל ידי הגר"פ וינד, נעתרו לבקשתו להירתם לעזרת הלומדים, במסירת שיעורים בהלכות ריבית הנוגעות לכל אחד ואחד. הרבנים יבואו לכל מקום בארץ בו מתקיים שיעור דף היומי, וימסרו שיעור בהלכות הנוגעות למעשה, העולות מתוך דפי הגמרא הנלמדים. להזמנת שיעור ניתן להתקשר ל'קו הריבית' שמספרו 0723705882.

כמו כן, מתגברים בבית ההוראה את 'קו הריבית' לצורך שאלות הלומדים, ניתן להתקשר ולקבל מענה רבני על כל שאלה הלכתית, במשך כל שעות היום. את המענה ניתן לקבל גם באנגלית ובצרפתית.

מלבד זאת ניתן להאזין בקו למגוון רחב מאוד של שיעורים, בהלכות ריבית. ובימים אלו יהיה אף שיעור מיוחד קצר מתומצת בכל יום, על לימוד ההלכות הנלמדות בדף היומי של אותו היום.

מקור

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר