א)לא עביד איניש דכריבו ליה לארעיה ושתיק ופירשב"ם ושתיק "ולא מיחה" ומדלא מיחה הפסיד לכאורה כפילות לשון הוא וצע"ק
ב) רשב"ם כל שיבא ושיבא כו' כלומר הלואי ויחרוש הרבה "עד שתכלה מחרשתו" כו' וצע"ק דמי הכריחו לפרש כן וצ"ב
ג) אבל חכמים אומרים עד שיגדור שלש גדירות ויבצור שלש בצירות וימסוק שלש מסיקות ועיין רשב"ם אבל חכמים אומרים כו' עד שיגדור בתמרים ג' גדירות... מסיקות בזיתים. וקשה, א) מדוע השמיט הגמרא תאנים דמתני' ונקט תמרים במקומה, ב) מדוע לא פירש הרשב"ם בצירות. וצ"ע
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום