בתלמוד הירושלמי במסכת חגיגה פרק א הלכה ח מוזכרים באותה הלכה גם
פרשת השבוע וגם
הסמכתו של רב שנלמדה בדף הבבלי של היום -
ואני מביא לכבוד מחר: את
תפילת רב שאומרים
בשבת מברכין ומסך מהתוכנה שכתבתי ל
חישוב מולדות לכל שנה מבריאת העולם (בקובץ המצורף).
בתלמוד הירושלמי במסכת חגיגה פרק א הלכה ח"...וידבר משה אל ראשי
המטות לבני ישראל תלה הפרשה בראשי המטות שיהו מתירין להן את נדריהן רב יהודה בשם שמואל כתיב [שם ג] לא יחל דברו הוא אינו מוחל דברו אחר הוא שעושה דברו חולין ואי זה זה זה החכם שהוא מתיר לו את נדרו רבי זעירה רב יהודה ירמיה בר אבא בשם שמואל שלשה שהן יודעין לפתח מתירין כזקן סברין מימר במקום שאין זקן רבנן דקיסרין אמרין אפילו במקום שיש זקן אמרין קומי ר' יסא רב חונה ראשי מטות א"ל אין לית רב חונה ראשי מטות מאן אינון ראשי מטות רב חונה ראש לראשי המטות מהו למנות זקינים לדברים יחידים
נישמעינה מן הדא רב מניתיה רבי להתיר נדרים ולראות כתמים מן דדמך בעא גבי בריה מומי בכורות אמר לו איני מוסיף לך על מה שנתן לך אבא ...". ע"כ.
יש הנוהגים בשבת מברכין (כמו השבת) לומר את תפילת רב בנוסח המובא
בברכות דף טז עמוד ב :
תפילת רב שאומרים בשבת מברכין:"רב בתר צלותיה אמר הכי: יהי רצון מלפניך ה' אלהינו שתתן לנו חיים ארוכים, חיים של שלום, חיים של טובה, חיים של ברכה, חיים של פרנסה, חיים של חלוץ עצמות, חיים שיש בהם יראת חטא, חיים שאין בהם בושה וכלימה, חיים של עושר וכבוד, חיים שתהא בנו אהבת תורה ויראת שמים, חיים שתמלא לנו את כל משאלות לבנו לטובה".
משאלת לבו ובקשתו השנית של רב להיות מוסמך לדון גם בקדשים - כמובא לעיל בירושלמי - לא נתמלאה
.