סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

סנהדריןטז ע"אי אב תשע"ז13:34אין דנים את השבט אלא ב 71 / ‏סיפורים קצרים על הדף
קשה להבין מזה שבט, שבט זה קבוצה של אנשים שחיים באותו אזור פחות או יותר, שבט זה לא משפחה, וזה גם לא כת שהחליטה להתבודד ביחד, זה תיאור בתעודת זהות שאומר שאתה משבט איקס או וואי. שבט זה קבוצה גדולה מאוד, אוכלוסייה שהמשותף לכול אותה אוכלוסייה זה שיש סבא רבה אחד, מלפני הרבה הרבה דורות, אבל אם עולים דור אחד למעלה אז כל השבטים כבר מתאחדים לאותו סבא יעקב, בגלל זה שבט זה הגדרה קשה, ושבט שעושה שטויות זה הגדרה עוד יותר קשה.

הוא היה זקן חשוב, נשיא השבט, מחשובי העדה, אבל נמאס לו מהכול, הבן הזמנים לא עשה לו טוב, נזכר בשטויות שעשה כשהיה בן שש עשרה והחליט שעכשיו הוא שוב בן שש עשרה, הוא היה יותר קרוב לשבעים פלוס אבל כשיש משבר גיל ההזדקנות, זה לא באמת משנה בן כמה אתה, רצו לעצור אותו בזמן לדונו בחצי סהר של שבעים ואחד דיינים, אבל היססו יותר מדאי זמן בגלל הגיל שלו והמראה המזוקן, עכשיו כבר מאוחר לעצור אותו לבד, יש יותר מחצי שבט שסרח איתו, לקחו בובה, כדור או ספינר, או כל מה שבא ליד ואמרו על זה שזה אלוהים, ממש מפגר מצדם.

הם סגרו את שערי העיר וארגנו מסיבה שלמה עם די ג'י וכוכבים, בתוך העיר שלהם במרכז הארץ. עכשיו הם עיר נידחת, אף אחד לא מעז להתקרב אליהם, רוצים להרוג אותם, עם הילדים שלהם, סגרו להם את השערים, שבט שלם הולך לעזאזל, חבל להם לדיינים על עוללים קטנים, גמולי חלב שטעמו טעם חטא משדיים של אימהות מטורפות, אבל איזה עתיד יש לאנשים כאלה, שעובדים עבודה זרה במקום לשים יד על הפנים ולקרוא שמע ישראל פעמיים בכל יום.

ישבו עשרים ושלושה דיינים רצו להרוג איש ואשה ודי, כמה אפשר? הם לא יכולים להוציא עיר שלמה בשעריך, אז התאספו 71 זקנים כי כבר הגיעו תלונות מהשמיים, קשרו אותם עם הידיים מאחורי הגב בשורה, העיפו אותם על טיל מהצוק באוויר, אחד אחרי השני עשו בנג'י בלי חוט, העיפו אותם כמו שמעיפים פופיטות אחרי שמפצחים אותם, אבל האוויר לא קלט אותם, האדמה הקשה הרגה אותם בחבטה, בום, עצרה אותם מליפול יותר נמוך, שרפו להם את כל החפצים, הפכו אותם למוזיאון אפר, לאנדרטה שמעלה עשן במרכז הארץ.

עבר שם הזקן וראה איזה בלגן הוא עשה, אמר להם לשבעים ואחד, ''זה לא בסדר לעשות ככה, למה להרוס סתם, מה חטאו ילדים פחות מגיל שנה ושנתיים, מה אם לא תרצח'' צעק עליהם שיכור, אבל הם השבעים ואחד לא התבלבלו ממנו, עשו בראש גזירה שווה מנביא שקר, קשרו אותו לעמוד וחנקו אותו בכוח עד שהוא נהיה אפור, כי מי שלא מסכים עם השבעים ואחד אז חבל לו על הזמן.

שמע הכוהן הגדול את חדשות היום, חשב על זה שזה דבר גדול, דבר קשה, ...

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר