א) רש"י עבודה זרה ו. ד"ה ולפני עור בא"ד ונהי דאמרן עמד והתירן מיהו אל יעברו על ידיך שהרי עתידין הן ליתן את הדין כו'
לא הבנתי הגדר בזה. מצד אחד התירן, ומ"מ עתידין ליתן את הדין וצ"ע
ב) רש"י ו: ד"ה דקיימא בתרי עברי נהרא - עכו"ם מצד זה וישראל מצד זה כו'
לכאורה קשה מדוע פירש"י רק הציור של אבר מן החי לבני נח וצ"ע.
ג) תוספות ו: ד"ה מנין - מומר לעבודת כוכבים בא"ד דכישראל גמור חשבינן ליה כו' האם יש לדייק מלשון התוספות שמומר לא הוי ישראל גמור רק כישראל גמור?
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום