גיטין לב: אמר אביי נקיטינן כו' עיין מסורת הש״ס שציין לרש״י עירובין ה. וז״ל רש״י שם מסורת מאבותינו מנהג מרבותינו. וצע״ק בכוונת רש״י - האם היה מסורה מאבותיו או מנהג מרבותיו או שניהם? ויש להעיר על הגרי״ב מדוע לא ציין לרש״י גיטין נט: ד״ה נקטינן - מסורת מאבותינו. ועוד יש להעיר מדוע לא כתב רש״י בגיטין מנהג מרבותינו. עוד יש להעיר מדוע רש״י פירש כן בדף נט ולא לעיל בדף לב: עוד ראיתי בספר אחד שהעיר דהנה אביי היה יתום (רש״י גיטין לד:)וא״כ אי אפשר שהיה לו מסורת מאבותיו וצ״ע בכל זה. ואגב יש להעיר מדוע פעמים כתב הגמרא נקיטינן ופעמים נקטינן.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום