סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

חוליןכא ע"אי טבת תשע"ט11:58נשברה המפרקת ורוב בשר עמה / ‏סיפורים קצרים על הדף
כאב לו בגרון, זה כבר שבוע שהוא שורק כל פעם שהוא נושם, אין ברירה הוא לא יכול יותר להמשיך ככה, כאילו שהכל בסדר ושהוא סתם בלע משרוקית, הוא חייב ללכת לרופא שיסדר לו את זה, הוא לא חשב פעמיים למה זה קרה לו, אולי משהו לא בסדר בהתנהגות היומיומית שלו או שמא מאותתים לו שישתפר במשהו בחיים, במקום זה פנה אל הרופא, ''כמה זמן נצטרך עוד למות לפני שנלמד איך לחיות'' התחנן אליו אחרי שעת המתנה לשווא והתשובה שלו לא איחרה ''התשובה ידידי, תנשוף הרבה אוויר, תנשוף הרבה אוויר''

פתח לו הרופא את הגרון וראה בפנים סימן אחד או שניים של נפיחות או דלקת בגרון, הוא רצה לרשום לו אנטיביוטיקה ודי, אבל לא היה לו שום הוכחה שזה נגיף או וירוס, אז הוא השכיב אותו במקום זה על הבטן כדי לבדוק לו את העורף מאחוריו, התלבט ארוכות אם עדיף לנתח ולחתוך לו את הראש ולהפריד אותו לגמרי מהגוף או לחתוך את הרוב ולהשאיר אותו קצת מחובר לצוואר.

פתח ספר רפואה עבה, וקרא שצריך לעשות את זה ''כמשפט'', כמו איזה משפט הוא לא יודע, חשב על משפט שלמה לחתוך את זה לגמרי כאילו הוא חטאת בהמה, להוריד את הסימן הראשון וגם את הסימן השני, אבל בהמשך היה כתוב ''והקריבו'' ברור שהוא לא יקריב את הבן אדם עצמו, אלא שייקח ממנו וואחד סכום על זה, שיקריב את הארנק שלו על הניתוח הזה, זה יחשב לו בטח כאילו הקריב את נשמתו ולעשות את הניתוח לאור יום ולחתוך עם היד הימנית.

זהו, עכשיו הוא ידע איך לסדר למסכן את הצורה, איך להפריד לו את הראש מהגוף לשני חלקים, אבל דעתו של הרופא לא נוחה עליו, נטול ניסיון, מפחד לחתוך ככה את העורף, עושה לו שם מסאג' בעורף, משחרר לו את השרירים התפוסים, בטעות הוא שרט אותו עם הציפורן הארוכה שלו, שמה, בעורף, עושה לו ''כמשפט'' ביחד עם ''והקריבו'' הרבה דם נשפך לו מהשריטה בעורף.
הוא קם ממיטת הרופא רגע לפני שהרופא הבדיל לו את הראש מהגוף ''השתגעת'' צועק עליו, אוחז בראשו ומזה, מזה מזה, הדם שלו נשפך כמים מהעורף על כל קירות הקליניקה.

רץ לבית מרקחת לחבוש לעצמו את הראש ולקנות סוכריות מנטה, הרבה יותר פשוט להתרפא לבד, כשחזר הביתה הוא פתח את המרק-ספר הרפואה העממי במקום, חיפש ''כאבי גרון ושריקות בנשימה'' הרבה היה כתוב על הבעיה שלו, ההמלצות היו להימנע מסוכריות מנטה ולנתח את זה דחוף, סוג הניתוח: מטופל שוכב על העורף, להיזהר לא לשבור את המפרקת ולא לחתוך רוב בשר בעורף, במקרה שיש גם כאבי גב, אז לחתוך את המטופל לאורך כל הגב כמו שחותכים דג. ובמקרה של כאבים בירך אז להחליף מיד את הירך הכואבת, צ'יק צ'ק.

כמה יונות לבנות יצטרכו עוד לחצות אוקיינוסים עד שימלקו על קירות המזבח
וכמה מקרי מוות עוד צריך שיקרה עד שהרופאים יבינו שיותר מדי אנשים מתו בגללם

הוא נזכר ברופא שאמר לו רק לנשוף אוויר
הביט השמימה וצעק
טאטעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעע
הצילני נא מיד אחי מיד עשיו

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר