נאמר בגמ הקטר חלבים וכו': ואילו אכילת פסחים לא קתני (שמצוותן עד שיעלה עמוד השחר) ורמינהי ק"ש ערבית והלל בלילי פסחים ואכילת פסח מצותן עד שיעלה עמוד השחר . שאלתי : הגמ' יוצאת מתוך נקודת הנחה שאם קרבן פסח לא הובא ברשימת הדוגמאות אזי משנתנו סוברת שקרבן פסח הוא עד חצות , ומקשה מברייתא של "ק"ש ערבית והלל בלילי פסחים ואכילת פסח מצותן עד שיעלה עמוד השחר" עד כאן. . אפשר להגיד אחרת שקרבן פסח הוא עד עלות השחר ולא נמנה עם הדוגמאות של הקטר חלבים וכו' כי בו לא הרחיקו את האדם מן העבירה שכן זה פעם בשנה קרבן בפסח. ומה עוד שבהמשך התירוצים כל מי שאומר עד חצות זה מעיקר הדין מדאוריתא ולא כדי להרחיק את האדם מן העבירה .... אמנם התוצאה היא עד חצות אך ההבדל הוא גדול לפי דין דאורייתא הזמן הוא עד עלות השחר וחכמים הרחיקו את האדם מן העבירה ואמרו עד חצות . ולפי התירוצים והלימודים מפסוקים שלומדים עד חצות זה מדאורייתא אז אי אפשר להעמיד שום דעה לפי משנתנו כי גם מי שסובר עד חצות זה שונה לסיבה שבמשנתנו אמרו עד חצות ודו"ק
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום